Πέμπτη, 29 Δεκεμβρίου 2016

Τα 15 άρθρα που ξεχώρισαν το 2016


Σε μερικές ημέρες τελειώνει και το 2016. Για το Grafic Notes αυτό σημαίνει ότι μια πολύ ενδιαφέρουσα χρονιά, προστέθηκε στη δημιουργική του πορεία. Ας δούμε, λοιπόν, ποια άρθρα ήταν αυτά που σας άρεσαν και διαβάσατε περισσότερο το 2016.   

Αυτοκόλλητες ετικέτες για μπουκάλια και βάζα
Η ετικέτα είναι ένας από τους βασικότερους τρόπους προβολής των τυποποιημένων προϊόντων που συσκευάζονται σε μπουκάλια και βάζα. Αναδεικνύει την αισθητική του προϊόντος, ενώ ταυτόχρονα ενημερώνει. Κάνει το προϊόν αναγνωρίσιμο και προβάλει τα στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Είναι το πρώτο στοιχείο που θα δει και θα διαβάσει ο πελάτης πριν αγοράσει.


Σχεδιασμός συσκευασίας

Παλαιότερα για την προώθηση ενός προϊόντος, κατ’ επέκταση για την αύξηση των πωλήσεων, πρώτο μέλημα των εταιρειών ήταν η διαφήμιση στα ΜΜΕ. Ελάχιστα τους απασχολούσε η πρακτική η ίδια η συσκευασία του προϊόντος να παίξει ένα ρόλο στην προώθηση του. Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει και στο άρθρο που ακολουθεί, θα ρίξουμε μια ματιά στις παραμέτρους μιας επιτυχημένης συσκευασίας. 

50 αφίσες που συγκλόνισαν τον κόσμο

Το Grafic Notes αγαπάει τις αφίσες. Αυτές προβάλλουν τους ηγέτες που ακολουθούμε, εξιδανικεύουν τους αστέρες της ροκ που μας αρέσουν και μας ενημερώνουν για θεατρικά έργα, παραστάσεις, εκδηλώσεις και συναυλίες. Βρίσκονται πάντα τοποθετημένες ψηλά στον δρόμο για τους περαστικούς ή είναι κολλημένες στον τοίχο των εφηβικών υπνοδωματίων. Αφίσες που βλέπουν μπροστά στον μέλλον και γιορτάζουν το παρελθόν. Μερικές φορές μια γιορτή, ένα προϊόν, ένα δημόσιο πρόσωπο ή κατά καιρούς μια πρόσκληση για δράση, μπορεί να γίνουν τα τυπωμένα έργα τέχνης της εποχής τους.

Η παραγγελία στον τυπογράφο

Πρόκειται για μια μεγάλη αλήθεια ότι, η εκτύπωση αποτελεί το τελικό και το κρισιμότερο στάδιο για μια δουλειά. Για το λόγο αυτό πρέπει κάθε σχεδιαστής να είναι προσεκτικός και να προετοιμάζεται σωστά για τη στιγμή αυτή. Ένας σωστός τρόπος αντιμετώπισης είναι, δίνοντας μια δουλειά στον τυπογράφο να διατυπώσετε με σαφήνεια όλες τις προδιαγραφές που αφορούν στον τρόπο υλοποίησης της, ώστε να μη δημιουργηθούν προβλήματα στη συνέχεια.

Τα στάδια υλοποίησης ενός σχεδιαστικού προϊόντος

Στο άρθρο αυτό θα περιγραφεί η διαδικασία υλοποίησης των σχεδιαστικών προϊόντων. Θα αναλυθούν, δηλαδή, τα στάδια που ακολουθεί ένας γραφίστας προκειμένου να δημιουργήσει ένα σχεδιαστικό προϊόν (λογότυπο, φυλλάδιο, ιστοσελίδα κ.λπ.), μετά από εντολή του πελάτη του. 

Δημιουργικά Λογότυπα

Στο άρθρο αυτό θα δείτε μια συλλογή από πολύ ενδιαφέροντα λογότυπα που ο σχεδιασμός τους είναι μοναδικός και αλλάζει σύμφωνα πάντα με την κεντρική ιδέα που υποστηρίζουν. Αξίζει να παρατηρήσετε πως το περίγραμμα, το σχήμα, τα αντικείμενα, τα χρώματα και η τυπογραφία συμβάλουν στην μετάδοση ενός συγκεκριμένου μηνύματος και στη δημιουργία μιας ξεχωριστής, κάθε φορά, αισθητικής.

Σοφά λόγια για γραφίστες

Σίγουρα κάποια τα έχετε δει να κυκλοφορούν στα social media. Σε κάποια έχετε κάνει "like" ή κάποια άλλα τα έχετε ήδη αποθηκεύσει στο κινητό σας, για να τα διαβάζετε όταν τα χρειάζεστε. Είναι τα περίφημα "quotes". Ρητά, σοφά λόγια και φράσεις διάσημων ατόμων, που κάποιοι συνάδελφοι αποφάσισαν να τα οπτικοποιήσουν και να τα μοιραστούν μαζί μας. 

Σχεδιασμός εταιρικής ταυτότητας και η λογική που ακολουθούμε

Αν δείτε δείγματα από τις εργασίες μας που αφορούν τον σχεδιασμό λογοτύπου και εταιρικής ταυτότητας, θα καταλάβετε πως ακολουθούμε μια πολύ συγκεκριμένη διαδικασία ώστε να φτάσουμε στο τελικό αποτέλεσμα. Καταρχάς, έχουμε αποφασίσει να δίνουμε ένα αυθεντικό και μοναδικό αποτέλεσμα στον πελάτη, είναι μια απόφαση που έρχεται να καλύψει την μοναδικότητα της εταιρικής εικόνας που ο πελάτης μας έχει ανάγκη. 

Ποιες δουλειές μπορεί να αναλάβει ένας γραφίστας;

Οι εφαρμογές της Γραφίστικης είναι πολυάριθμες και τις συναντάμε σε όλες τις καθημερινές δραστηριότητες μας. Σχετίζονται με τη διαφήμιση, την αφίσα, τη συσκευασία προϊόντων, τη σχεδίαση και την εικονογράφηση βιβλίων, εντύπων, εφημερίδων και περιοδικών, τη δημιουργία γραμματοσειρών, την εταιρική ταυτότητα και τη σχεδίαση λογοτύπων, τη σήμανση πόλεων και δημόσιων χώρων (όπως αεροδρόμια, μετρό, νοσοκομεία κ.λπ.), καθώς και με ολόκληρο τον ψηφιακό κόσμο, από τη σχεδίαση δικτυακών κόμβων, βίντεο-παιχνιδιών και ιστοσελίδων μέχρι τα μικρά εικονίδια των επιλογών στην οθόνη του υπολογιστή.
Περισσότερα... 

Πώς η συσκευασία του προϊόντος επηρεάζει τις αποφάσεις στις αγορές μας

Η πρώτη εντύπωση μετράει. Όταν τα ράφια είναι γεμάτα από πολλά ίδια προϊόντα διαφορετικών εταιρειών, αυτός ο παράγοντας μπορεί να είναι καθοριστικός για την απόφαση αγοράς του καταναλωτή. Αλλά σε τι βαθμό επηρεάζει η συσκευασία τις επιλογές μας στην αγορά;

Σήμανση συσκευασιών

Όλες οι συσκευασίες που κυκλοφορούν στην αγορά φέρουν ορισμένα διακριτικά σχήματα και αριθμούς που εξυπηρετούν συγκεκριμένους σκοπούς και έχουν άμεση σχέση με τις νομοθετικές ρυθμίσεις κάθε χώρας. Από τα σχέδια περιβαλλοντολογικής ευαισθησίας μέχρι τους γραμμωτούς κώδικες (bar-codes) όλες οι συσκευασίες πρέπει να φέρουν διακριτικά. 

Λεπτομέρειες για την τεχνική του Μοντάζ

Στην ελληνική γλώσσα montage σημαίνει συναρμολόγηση. Ωστόσο, στην αγορά εργασίας έχει επικρατήσει ο συγκεκριμένος γαλλικός όρος μοντάζ (montage). Έτσι, ακούμε συχνά για το μοντέρ, τον τεχνίτη που συναρμολογεί ή αλλιώς το συναρμοστή, που μοντάρει, συναρμολογεί τα φιλμ με τη βοήθεια της μονταζιέρας, δηλαδή της φωτοτράπεζας.

Δομή του Βιβλίου

Έχει καθιερωθεί, χωρίς αυτό να αποτελεί απαράβατο κανόνα, η δόμηση ενός βιβλίου να ακολουθεί συγκεκριμένη μορφή. Έτσι, διακρίνουμε τα τέσσερα βασικά μέρη του βιβλίου:
τα πρωτοσέλιδα ή προκαταρκτικά, το κυρίως μέρος του βιβλίου, τα επικουρικά, τα εξωτερικά.

Το "πέμπτο" χρώμα

Με την κλασσική τετραχρωμία μπορείτε να τυπώσετε όποιο χρώμα θέλετε, αλλά πάντα βάσει των τεσσάρων βασικών Cyan, Magenta, Yellow και Black. Ορισμένες φορές, όχι και τόσο σπάνια, εμφανίζονται δουλειές που για να ολοκληρωθούν χρειάζονται ένα ή περισσότερα χρώματα εκτός της τετραχρωμίας. 
Στην περίπτωση αυτή χρησιμοποιείται ένα «πέμπτο χρώμα» ή κάποιες άλλες φορές και ένα «έκτο χρώμα» κ.ό.κ. 

Πελατολόγιο
Φθινόπωρο! είναι πάντα η καταλληλότερη εποχή για αλλαγές, για μεγάλα σχέδια και για αναζήτηση νέων διαδρομών, προσωπικών και επαγγελματικών. Για έναν γραφίστα είναι η εποχή που πρέπει να ανασυντάξει τις δυνάμεις του, να ανανεώσει και να επεκτείνει το πελατολόγιο του. 

Σχετικά άρθρα


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου