50 αφίσες που συγκλόνισαν τον κόσμο


Το Grafic Notes αγαπάει τις αφίσες. Αυτές προβάλλουν τους ηγέτες που ακολουθούμε, εξιδανικεύουν τους αστέρες της ροκ που μας αρέσουν και μας ενημερώνουν για θεατρικά έργα, παραστάσεις, εκδηλώσεις και συναυλίες. Βρίσκονται πάντα τοποθετημένες ψηλά στον δρόμο για τους περαστικούς ή είναι κολλημένες στον τοίχο των εφηβικών υπνοδωματίων. Αφίσες που βλέπουν μπροστά στον μέλλον και γιορτάζουν το παρελθόν. Μερικές φορές μια γιορτή, ένα προϊόν, ένα δημόσιο πρόσωπο ή κατά καιρούς μια πρόσκληση για δράση, μπορεί να γίνουν τα τυπωμένα έργα τέχνης της εποχής τους.
Οι καλύτερες αφίσες όχι μόνο απεικονίζουν την ιστορία, αλλά τη διαμορφώνουν.
Αυτό είναι το είδος της αφίσας που μας αρέσει. Γι αυτό στο άρθρο αυτό έχουμε συγκεντρώσει 50 αφίσες που συγκλόνισαν τον κόσμο μας (ή τον κόσμο της εκτύπωσης, της γραφιστικής και της τέχνης).



Moulin Rouge
Το poster αυτό δημιουργήθηκε το δέκατο ένατο αιώνα στη Γαλλία, όπου αναπτύχθηκε ένα νέο στυλ διαφήμισης προϊόντων, εκθέσεων και εκδηλώσεων. Ο αποκαλούμενος συχνά και ως πατέρας των posters, Jules Cheret, ήταν ένας από τους πρώτους δασκάλους της νέας τετράχρωμης λιθογραφικής εκτύπωσης. Αυτό είναι το poster του 1890 για το καμπαρέ Moulin Rouge του Παρισιού.


Absinth Robette
Περί τα τέλη του δεκάτου ενάτου αιώνα και μέσα στον εικοστό, νέα posters που διαφήμιζαν προϊόντα πολυτελείας παραγγέλθηκαν σε Art Nouveau καλλιτέχνες. Αυτό το poster του Henri Privat-Livemont είναι χαρακτηριστικό αυτού του στυλ, όπου μια Pre-Raphelite εμπνεύσεως φιγούρα απολαμβάνει τα προϊόντα Absinthe Robette.


Le Chat Noir
Το Chat Noir έχει ειπωθεί πως ήταν το πρώτο μοντέρνο καμπαρέ, το οποίο έκανε εγκαίνια το 1881 στο Παρίσι. Αυτό το poster φτιάχτηκε από τον Art Nouveau δημιουργό – τυπογράφο Theophile Steinlen το 1896, για να προωθήσει μια επερχόμενη τουρνέ των καλλιτεχνών του καμπαρέ. Το κλαμπ έκλεισε το 1897 μετά το θάνατο του ιδιοκτήτη του, Rodolphe Salis.


Priester
Σύντομα η πολυπλοκότητα του σχεδιασμού των Art Nouveau posters παραχώρησε τη θέση της στην απλότητα του Sachplakat, ή αλλιώς στο «Object Poster».
Ο δημιουργός αυτού του στυλ ήταν ένας δεκαοχτάχρονος σχεδιαστής κινουμένων σχεδίων ο οποίος είχε το ψευδώνυμο Lucian Bernhard. To 1906 συμμετείχε σε ένα διαγωνισμό αφίσας, με ένα σχέδιο του για τα σπίρτα Priester. Λέγεται ότι το πρώτο του σχέδιο παρίστανε την επιφάνεια ενός τραπεζιού, ένα τασάκι, ένα πούρο και νύμφες να αναδύονται από τον καπνό. Ο Bernhard το απλούστευε τόσο, ώστε στο τέλος απέμειναν δύο σπίρτα και η μάρκα.


Pates Baroni
Ο Leonetto Cappiello βελτίωσε τη νέα μόδα για τα poster με την προσθήκη μερικών δυνατών στοιχείων. Μετέτρεψε το προηγούμενο στυλ των καλλιτεχνών όπως ο Jules Cheret, σε «bolder ad form», με έντονους χαρακτήρες σε απλούστερο φόντο.
Ενώ ο Cheret θεωρούνταν ο πατέρας του μοντέρνου poster ο Cappiello συχνά αποκαλείται ο πατέρας της μοντέρνας διαφήμισης. Αυτό το Poster για μακαρόνια του 1821 είναι από τα πιο γνωστά του.



BOOKS!
Τα σοβιετικά posters έχουν βρει πολλούς μιμητές στο κόσμο του design. Ένα από τα πιο γνωστά, από το 1920, δημιουργήθηκε για τον σοβιετικό εκδότη Gsizdat, από τον Alexander Rodchenko. Παρουσιάζει τη Lilya Bric, μια διακεκριμένη παίχτρια της ρώσικης avant-garde σκηνής , φωνάζοντας “ΒΙΒΛΙΑ!’’.




I want YOU for US Army
Το διάσιμο poster, του J.M. Flagg του 1917, χρησιμοποιήθηκε για να στρατολογήσει στρατιώτες που θα πολεμούσαν στον πρώτο και δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Ο καλλιτέχνης χρησιμοποίησε το δικό του πρόσωπο σαν μοντέλο για τον Θείο Σαμ.


Lord Kitchener wants you
Αυτό το βρετανικό poster στο οποίο βασίστηκε το αντίστοιχο αμερικάνικο, παριστάνει τον Lord Kitchener, τον βρετανό γραμματέα του υπουργείου πολέμου, να καλεί νεαρούς άνδρες στα όπλα το 1914.



Keep calm and carry on

Αυτό το poster αρχικά σχεδιάστηκε από το αγγλικό υπουργείο πληροφοριών το 1939 για να κρατήσει ψηλά το ηθικό του κοινού κατά τη διάρκεια του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου. Δεν χρησιμοποιήθηκε πολύ εκείνη την εποχή, αλλά εξήντα χρόνια αργότερα ανακαλύφθηκε ξανά, και το εξαιρετικά βρετανικό σλόγκαν, όπως και αμέτρητες άλλες παραλλαγές, χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα τυπωμένο σε πετσέτες, κούπες και μπλουζάκια.


We Can Do It
Το «We Can Do It» ξεκίνησε σαν ένα αμερικάνικο πολεμικό poster προπαγάνδας το 1943, σχεδιασμένο για να τονώσει το ηθικό των εργατών. Το 1980 ανακαλύφθηκε ξανά και η πρωταγωνίστρια, γνωστή ως Rosie the Riveter, έγινε σύμβολο φεμινισμού και πολιτικής ενδυνάμωσης.



The Coca-Cola Santa Claus
Αντίθετα με τη ευρέως διαδεδομένη άποψη, ότι η Coca-Cola δεν είναι αυτή που έντυσε στα κόκκινα τον Άγιο Βασίλη – παρά το γεγονός ότι αυτή η αμφίεση ταίριαζε εξαιρετικά με το προϊόν. Η εταιρεία όντως επέβαλε την εικόνα του πρόσχαρου χοντρούλη, με άσπρη γενειάδα Santa που υπάρχει μέχρι σήμερα. Αυτή η διαφήμιση του 1931 εικονογραφήθηκε από τον Haddon Sundblom.


Metropolis
Το poster του 1927, για την ταινία επιστημονικής φαντασίας Metropolis σχεδιάστηκε, από τον γερμανό καλλιτέχνη Heinz Schulz-Neudamm. Το 2005 πουλήθηκε σε δημοπρασία για 690.000$ - Το μεγαλύτερο ποσό που πληρώθηκε ποτέ για poster.



See America
Στη μεγάλη οικονομική κρίση του 1930 ο πρόεδρος των ΗΠΑ Franklin D. Roosevelt ίδρυσε την Works Projects Administration για να ενισχύσει την οικονομική πρόοδο. Μέρος αυτού του σχεδίου ήταν η δημιουργία θέσεων εργασίας για καλλιτέχνες όπως ο Dux Alexander, ο οποίος σχεδίασε μια σειρά από εκτυπώσεις για να προσελκύσει τουρίστες στα αμερικάνικα εθνικά πάρκα.



Κabaret
Ο δημιουργός Victor Gorga συνδύασε το sex, τα γυναικεία πόδια με τη ναζιστική σβάστικα για να προωθήσει την ταινία Cabaret το 1972. Τοποθετημένο σε ένα γερμανικό νυχτερινό κέντρο του 1930, το musical αποκαλύπτει την boem πλευρά του Βερολίνου και την ολοένα αυξανόμενη σκιά της ναζιστικής παράταξης που τότε γεννιόταν.



The Motherland Calls
Μια από τις πιο παραστατικές εικόνες της σοβιετικής προπαγάνδας, «The motherland calls» δείχνει μια γυναίκα στα κόκκινα να κοιτάζει τους θεατές κατάματα καθώς οδηγεί ένα πλήθος στρατιωτών που φέρουν ξιφολόγχες με το αριστερό της χέρι σηκωμένο ψηλά. Στο δεξί της χέρι κρατάει τον όρκο του κόκκινου στρατού.
Ο καλλιτέχνης Iralki Toidze, λέγεται ότι είχε ως μοντέλο τη σύζυγό του, η οποία την ημέρα της γερμανικής εισβολής, έτρεξε κλαίγοντας μέσα στο στούντιο για να του μεταφέρει τα νέα του πολέμου. Ο Toidze της είπε να μείνει ακίνητη και άρχισε να σχεδιάζει .



SS Normandie
Το υπερωκεάνιο SS Normandie το οποίο φτιάχτηκε στη Saint-Nazaire το 1935, ήταν το μεγαλύτερο και γρηγορότερο πλοίο της εποχής του. Το poster του καλλιτέχνη Adolphe Cassandre, το οποίο αντικατοπτρίζει το Art Deco στυλ του εσωτερικού του πλοίου, δείχνει σε πρώτο πλάνο την τεράστια πλώρη του πλοίου. 



Vertigo
Το poster της ταινίας που έσπασε ταμεία του Alfred Hitchcock σχεδιάστηκε από τον Saul Bass, που ήταν επίσης διάσημος από τους τίτλους αρχής και τέλους των ταινιών. Ήταν ο πρώτος που δημιούργησε στυλιζαρισμένες φόρμες που λειτουργούσαν συμπληρωματικά με την αρχική ταινία και τη διάθεση του κοινού. Το ιλιγγιώδες σχέδιο του poster δείχνει δύο φιγούρες να κατρακυλούν στον αναδιπλούμενο χώρο που ο Bass δημιούργησε χρησιμοποιώντας γεωμετρικά σχήματα τα οποία αποκαλούσε «hypotrochoid curves». 




Attack of the 50 Foot Woman
Όσοι πήγαιναν σινεμά ήταν εξοικειωμένοι με τους υπερμεγέθεις άνδρες και τους γιγάντιους πίθηκους, όμως το 1958 είδαν την πρώτη κολοσσιαία γυναίκα να επιτίθεται σε πόλη, στην ταινία Attack of the 50 Foot Woman. Ζωγραφισμένο από έναν καλλιτέχνη επηρεασμένο από τον ρεαλισμό τον Reynold Brown, το poster της ταινίας παρουσιάζει τη γιγάντια γυναίκα να τρομοκρατεί τους πολίτες από ένα σημείο το οποίο φαίνεται να είναι πάνω από 50 πόδια ψηλό.



Save These Lives
Το 1964, δέκα μέλη του African National Congress, συμπεριλαμβανομένων και των Walter Sisulu και Nelson Mandela, κατηγορήθηκαν για σαμποτάζ ενάντια στο καθεστώς του Apartheid. Το «Kίνημα Eνάντια στο Αpartheid» δημιούργησε αυτό το poster σαν ένα τμήμα μιας παγκόσμιας καμπάνιας που απαντούσε στους φόβους πως οι κατηγορούμενοι θα καταδικάζονταν σε θάνατο.



Knoll
Ο ιταλός σχεδιαστής Massimo Vignelli στο poster που έφτιαξε το 1970 για την Knoll Textiles, πειραματίστηκε με το χρώμα και την προοπτική του βάθους τοποθετώντας το κείμενο σε στρώματα. Τα στοιβαγμένα γράμματα κάλυπταν μερικώς, δημιουργώντας νέες μίξεις χρωμάτων, όμως το εμπορικό σήμα παρέμενε ευανάγνωστο.




Jaws
Αιχμαλωτίζοντας το φόβο μας για το άγνωστο σε μια εικόνα, το poster του Roger Kastel δείχνει τη στιγμή λίγο πριν ο μεγάλος λευκός επιτεθεί στην Chrissie Watkins.
Ο πρώτος φόνος της ιστορίας αποτυπωνόταν επίσης στο εξώφυλλο της νουβέλας του Peter Benchley, στην οποία βασίστηκε η ταινία. Όμως ήταν ο Kastel εκείνος ο οποίος έκανε τον καρχαρία να μοιάζει με πιο αληθινή απειλή βάζοντάς του μια σειρά από άγρια και γυμνά δόντια.



Die Gute Form
Το κυρίαρχο στυλ που προέκυψε μετά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, ονομάστηκε International Typographic Style. Η έντονη χρήση της sans sherif γραμματοσειράς (ιδιαίτερα της Helvetica, το αναδυόμενο αστέρι των γραμματοσειρών) και η μονόχρωμη φωτογραφία ήταν τέλεια για έντονη αλλά ξεκάθαρη επικοινωνία μέσα σε μια παγκόσμια αγορά. Αυτό το poster του Armin Hofmann, μιας από τις ηγετικές φυσιογνωμίες του ελβετικού κινήματος, έχει το τυπικό στυλ του σχεδιασμού που βασίζεται σε πλέγμα.


Swiss Typography
Άλλος ένας πρωτοπόρος της τυπογραφίας, ο Wolfgang Weingart επανεισήγαγε μια αίσθηση χάους στην τέχνη των poster. Τα πειράματά του στην τυπογραφία (offset) θα έσπαγαν πολλούς από τους κανόνες των προκατόχων του και προεικόνισαν την καινούρια γενιά μεταμοντέρνου σχεδιασμού όπως την γνωρίζουμε σήμερα.



Peace
Το διεθνές σύμβολο για την ειρήνη αρχικά σχεδιαστικέ από τον Gerald Holtom για το βρετανικό κίνημα πυρηνικού αφοπλισμού. Ο καλλιτέχνης δημιούργησε αυτό το poster για μια διαδήλωση από την Trafalgar Square, στο Λονδίνο, προς τις εγκαταστάσεις Atomic Weapon Research στο Aldermaston. Οι γραμμές μέσα στον κύκλο καθρεπτίζουν τα σχήματα που δημιουργούνται όταν τα γράμματα N (nuclear) και D (disarmament), κωδικοποιούνται πάνω στις σημαίες ενός σηματωρού.


The Guinness Toucan
Ο John Gilroy ήταν ο σχεδιαστής πίσω από τα αξέχαστα ζώα του ζωολογικού κήπου των πρώτων διαφημίσεων Guinness. Το πιο διάσιμο ήταν το Toucan το οποίο κατέληξε να αντιπροσωπεύει και το εμπορικό όνομα Guinness. Το κείμενο που συνόδευε το σχέδιο συντάχθηκε από την αγγλίδα ποιήτρια και συγγραφέα θεατρικών και αστυνομικών έργων Dorothy Sayers, της οποίας η ενασχόληση με τη βιομηχανία της διαφήμισης της ενέπνευσε την αστυνομική ιστορία, Murder must advertise.


I am a man
Στις τρεις Απριλίου του 1968, οι εργάτες στο Memfis κατέβηκαν σε απεργία για να παλέψουν για το δικαίωμα τους στο συνδικαλισμό με αφορμή το θάνατο δύο αφροαμερικανών εργατών υγιεινής. Εκτυπωμένα πλακάτ που έφεραν τη δήλωση «I am a man» ήταν στα χέρια μελών που είχαν συγκεντρωθεί στο Mason Temple.
Ήταν σε αυτούς τους χίλιους τριακόσιους ανθρώπους που ο Martin Luther King Jr. απεύθυνε το λόγο του με τίτλο «I’ve been to the mountain top». Δολοφονήθηκε την επόμενη ημέρα.



Sweet Corn Festival
Τα σχέδια του Steve Frykholm ξεκίνησαν σα διεθνή poster για τα ετήσια καλοκαιρινά picnicks στο Herman Miller, όπου ξεκίνησε να εργάζεται το 1970. Οι τολμηρές γεμάτες φαγητό μεταξοτυπίες ήταν τόσο δημοφιλή που έγιναν το αποκορύφωμα των διοργανώσεων για είκοσι χρόνια. Τελικά, οι σειρές έγιναν διάσημες εκτός της εταιρείας όταν εκτέθηκαν σε κορυφαία ιδρύματα όπως το μουσείο μοντέρνας τέχνης της Νέας Υόρκης.


Che
Η εικόνα του Ernesto Che Guevara εισήχθη στη λαϊκή κουλτούρα και κατέληξε να σημαίνει επανάσταση παντού. Αυτό το, με έντονες αντιθέσεις, σχέδιο της Αργεντινής εικόνας δημιουργήθηκε από έναν ιρλανδό καλλιτέχνη τον Jim Fitzpatrick. Με μια πιο προσεχτική ματιά, φαίνεται το αρχικό F που ο καλλιτέχνης έκρυψε στον ώμο του Che.



High Noon 4 June
«Η Αλληλεγγύη», το πρώτο μη κυβερνητικό επαγγελματικό συνδικάτο στη Σοβιετική ένωση, ήταν η δύναμη που οδήγησε στη μεταστροφή της Πολωνίας από το μονοδιάστατο κομουνισμό στη μοντέρνα δημοκρατία. Αυτή η λιθογραφία του Tomasz Sarneck χρησιμοποιήθηκε στη διάρκεια των Πολωνικών εκλογών το 1989. Παρουσίαζε το Gary Cooper, έναν Αμερικανό σταρ της ταινίας western «High Noon», με στρατιωτικό έμβλημα στο στήθος και ένα ψηφοδέλτιο στο χέρι του.


1972 Summer Olympics
Ως επικεφαλής σχεδιαστής για τους Θερινούς Ολυμπιακούς στο Μονακό το 1972, ο Otl Aicher δημιούργησε σχέδια εμπνευσμένα από τα χρώματα των Άλπεων. Αυτά τα χρώματα χρησιμοποιούνταν θεματικά ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να βρουν το δρόμο τους μέσα στο Ολυμπιακό χωριό. Ο Aicher επίσης σχεδίασε εικονογραφήματα για χρήση στο χώρο, και την επιρροή των στρογγυλεμένων αυτοκόλλητων αυτών σημάτων μπορούμε να τη διακρίνουμε στη σημερινή σηματοδότηση της πόλης.





Labour Isn’t Working
Αυτό το poster δημιουργήθηκε από τη διαφημιστική εταιρία Saatchi & Saatchi για το Συντηρητικό Κόμμα και προβλήθηκε στα Βρετανικά billboards to 1979. Κάποιοι του χρέωσαν την εξασφάλιση της νίκης των Συντηρητικών σε βάρος του Εργατικού Κόμματος.



New way of office copying
Ο Xerox 914 ήταν ο πρώτος του είδους του. Ένα φωτοτυπικό γραφείου που παρήγαγε ασπρόμαυρα αντίγραφα σε απλό χαρτί με το πάτημα ενός κουμπιού. Το βάρους 650 pound (294 kg) μωρό μας μπήκε στα γραφεία το 1960 και άλλαξε τον τρόπο που δουλεύουμε για πάντα.


Breakfast at Tiffany’s
Στο Breakfast at Tiffany’s, την χολιγουντιανή ταινία βασισμένη στο βιβλίο του Truman Capote, πρωταγωνιστούσε η Audrey Hepburn στον πιο αξιόλογο ρόλο της ως Holly Golightly. Το poster για την ταινία του 1961 σχεδιάστηκε από τον Αμερικανό καλλιτέχνη Robert McGinnis.



Marilyn Diprych
Ο Andy Warhol επέβαλλε ως μόδα τη μεταξοτυπία το 1960 με τις γεμάτες χρώματα Pop-Art εικόνες διασήμων, μπουκαλιών Coca-Cola και κονσέρβες από σούπα Campell.
Το Marilyn Diptych δημιουργήθηκε το 1962 μετά το θάνατο της σταρ και δείχνει 50 εικόνες του προσώπου της, 25 έγχρωμες και 25 σε μονοχρωμία.



Dylan
Σχεδιασμένο από τον Milton Glaser, αυτό το poster «συνόδευε» το άλμπουμ Greatest Hits του Bob Dylan το 1966. Η απλή εικόνα εμπνεύστηκε από μια αυτοπροσωπογραφία του 1957 του Marcel Duchamp και ο Glaser πρόσθεσε μια πινελιά ψυχεδέλειας της δεκαετίας του ΄60 με την πολύχρωμη χαίτη του Dylan.



Rumble in the Jungle
Το 1974 στον πυγμαχικό αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Βαρέων Βαρών (γνωστό ως Rumble in the Jungle) κλήθηκαν να παλέψουν ο ανίκητος παγκόσμιος πρωταθλητής βαρέων βαρών George Foreman ενάντια στο διεκδικητή του τίτλου Mohammad Ali. Ο αγώνας διενεργήθηκε στην Kinshasa του Zaire (στο σημερινό Congo) και έληξε στον όγδοο γύρο με νίκη του Mohammad Ali με knockout.



Farrah Fawcett
Αν ήσουν αγόρι στη δεκαετία του 1970, το πιθανότερο είναι η Farrah Fawcett να κοσμούσε τον τοίχο του υπνοδωματίου σου. Η σταρ των Charlie’s Angels οφείλει τη διασημότητά της σε αυτό το poster.


Ε.Τ.
Αυτό το poster του 1982 για την κλασσική ταινία του Steven Spielberg, συλλαμβάνει τη στιγμή κατά την οποία ο Elliott και ο τρομερός γήινος φίλος του περνούν μπροστά από το φεγγάρι δραπετεύοντας προς το δάσος. Το περιοδικό Empire την αποκάλεσε την πιο μαγική στιγμή στην ιστορία του σινεμά.




Pregnant Man
Μια άλλη εικονική πολιτική διαφήμιση από τους Saatchi & Saatchi. Αυτό το poster είχε στόχο να αυξήσει την ενημέρωση για την αντισύλληψη αντιστρέφοντας τους όρους για τους άνδρες και απευθύνοντας μια ερώτηση που ξαφνιάζει.



Got Milk?
Πολλά διάσημα πρόσωπα έχουν αποκτήσει ένα λευκό μουστάκι στην αφίσα «got milk?», από τότε που εμφανίστηκαν για πρώτη φορά τα posters στη δεκαετία του 1990.
Η καμπάνια δημιουργήθηκε για την California Milk Processer Board. Στόχο είχε την κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων και την προώθησή τους στην Καλιφόρνια και τα περίχωρα. Αυτή η εικόνα του 1996 παρουσιάζει τον παίκτη του baseball Cal Ripken, Jr.



Live Aid
Η 13η Ιουλίου του 1985 γιορτάστηκε ως «η μέρα που η μουσική άλλαξε τον κόσμο».
Συναυλίες, οργανωμένες ταυτόχρονα, πραγματοποιήθηκαν σε γήπεδα του Λονδίνου και της Pennsylvania, συνδεδεμένες με link για απευθείας αναμετάδοση. Στόχος να ενισχυθούν οι προσπάθειες ανακούφισης της πείνας στην Αιθιοπία. Έχει υπολογιστεί πως εκείνη τη μέρα με τις εκδηλώσεις αυτές συγκεντρώθηκαν πάνω από 230 εκατομμύρια δολάρια.



Silence=Death
Το 1984, το Κέντρο Ελέγχου Λοιμώξεων ανέφερε 4.177 γνωστές περιπτώσεις AIDS στην Αμερική. Οι πολιτικοί, παρόλα αυτά, σιωπούσαν για την επιδημία. Σε απάντηση αυτής τους της στάσης, έξι gay ακτιβιστές δημιούργησαν το Silence=Death Project στην Νέα Υόρκη. Το poster αυτό κυκλοφόρησε παντού στην πόλη με το μήνυμα πως η ανοιχτή συζήτηση ήταν ο μόνος τρόπος να αναχαιτιστεί το καταστροφικό αποτέλεσμα.
Το ροζ τρίγωνο ανακαλούσε στη μνήμη το σχήμα που χρησιμοποιούσαν στα στρατόπεδα των Ναζί για να σημαδεύουν τους ομοφυλόφιλους. Αυτό το poster εκ του αντιθέτου συμβολίζει την αποκήρυξη της καταπίεσης.


Some People Are Gay. Get Over It.
Το μαυρόασπρο μήνυμα σε αυτό το poster δημιουργήθηκε από το Stonewall, το μεγαλύτερο LGBD φιλανθρωπικό οργανισμό στην Ευρώπη, με τη βοήθεια 150 μαθητών και δασκάλων. Το poster βοήθησε ώστε να αυξηθεί η αποτελεσματικότητα της καμπάνιας «Stonewall’s education for all», η οποία αναχαιτίζει το bulling των gay στα σχολεία



UNHATE
Η εταιρία μόδας Benneton δημιούργησε μια σειρά αφισών για να λανσάρει το UNHATE, ένα project σχεδιασμένο να παρακινήσει τους ηγέτες ανά τον κόσμο αλλά επίσης και τους απλούς πολίτες να πολεμήσουν αυτό που ονομάζεται « κουλτούρα του μισούς».
Χάρις σε κάποιες έξυπνες καταχωρήσεις, τα προβοκατόρικα posters δείχνουν ισχυρά ζευγάρια να φίλιουνται, συμπεριλαμβανομένης και της Γερμανίδας καγκελαρίου Angela Merkel με το Γάλλο πρόεδρο Nicolas Sarkozy, τον πρόεδρου των Η.Π.Α. Barack Obama με τον Hugo Chavez της Βενεζουέλα και τον Πάπα με τον Ahmed Mohamed el-Tayeb, ιμάμη του τζαμιού Al-Azhar στο Κάιρο.


Forest/Woods/Tree/Death
Αυτό το poster του «Παγκόσμιου Ιδρύματος για τη Φύση», χρησιμοποίησε σύμβολα και απλές ιστορίες για να αφυπνίσει σχετικά με την απειλή της αποψίλωσης των δασών. Οι τρεις κινέζικοι χαρακτήρες στην αριστερή πλευρά μπορούν να ερμηνευτούν ως Forest/Woods/Tree και ο καθένας από αυτούς φθίνει σταδιακά ενώ το τελευταίο σύμβολο χάνοντας τα φύλλα του δεν είναι κάποιος χαρακτήρας αλλά ένας σταυρός.



HOPE
Πριν αντιπροσωπεύσει την προεδρική καμπάνια του Obama το 2008, το poster του Shepard Fairey σχεδιάστηκε σε μια μέρα και πουλήθηκε από τον καλλιτέχνη στο δρόμο.
Το έντονο με stencil σχέδιο παρουσιάζει μια απλή χρωματική παλέτα από μπλε, μπεζ και κόκκινο. «Hope», «Change», «Progress» και άλλα σλόγκαν βρίσκονταν στο κάτω μέρος της εικόνας.


Only for Children
Η διαφημιστική εταιρία Gray Spain συνεργάστηκε με το ίδρυμα ANAR, ένα ισπανικό δικηγορικό οργανισμό για τα παιδιά, για να δημιουργήσουν ένα poster το όποιο για τους περισσότερους πεζούς, στο επίπεδο του δρόμου, έλεγε. «Κάποιες φόρες η παιδική κακοποίηση είναι ορατή μόνο στο παιδί που υποφέρει από αυτή».
Κοιτάζοντας όμως από το ύψος ενός παιδιού βλέπεις μελανιές στο πρόσωπο του παιδιού και ένα διαφορετικό μήνυμα. «Αν κάποιος σε πειράξει τηλεφώνησε μας και εμείς θα σε βοηθήσουμε». Με αυτή την έξυπνη χρήση της εκτύπωσης lenticular, ο οργανισμός έστειλε με ασφάλεια το μήνυμα στα παιδιά που ίσως το χρειαστούν.



Making drinking water out of thin air
Αυτό το billboard στη Λίμα του Περού είναι ένα ακόμα τρανό παράδειγμα για το πώς ένα poster μπορεί και να πει, αλλά και να κάνει πράγματα το ίδιο καλά. Κοίταξε μέσα και θα ανακαλύψεις πέντε μηχανήματα με ενσωματωμένα συστήματα φιλτραρίσματος τα οποία μετατρέπουν την υγρασία του αέρα σε πόσιμο νερό. Η ατμοσφαιρική υγρασία στη Λίμα είναι περίπου 98% όμως μόνο μισή ίντσα βροχής πέφτε κάθε χρόνο. Αυτό το poster δημιουργήθηκε από το UTEC, το μεγαλύτερο πανεπιστήμιο μηχανικής και τεχνολογίας της χώρας, σαν μια πρακτική απάντηση στις ακραίες συνθήκες. Επίσης εξυπηρέτησε στο να προσελκύσει περισσότερους φοιτητές στο πανεπιστήμιο.



Dumb ways to die

Οι αστείοι χαρακτήρες στην καμπάνια για την ασφάλεια των σιδηρόδρομων της εταιρίας Metro Trains στη Μελβούρνη της Αυστραλίας, απέδειξαν ότι υπάρχουν πολλοί χαζοί τρόποι να πεθάνεις και έτσι βοήθησαν να σωθούν με αυτό τον τρόπο πολλές ζωές. Το 2012 τα poster κυκλοφορούσαν παράλληλα με ένα viral βίντεο και κάποια πρώιμα αποτελέσματα έδειξαν ένα φανταστικό ποσοστό μείωσης του 20% των ατυχημάτων και των παρ’ ολίγων ατυχημάτων στο μετρό της Μελβούρνης.



Visit Mars
Η «Space Exploration Technologies Corporation» (SpaceX) ιδρύθηκε από τον Elon Musk με το όραμα ότι κάποια μέρα θα έστελνε ανθρώπους στον Άρη. Η εταιρία δημιούργησε μια σειρά από πρωτοποριακά poster προσβλέποντας στο μέλλον του διαστρικού τουρισμού όπου οι ταξιδιώτες θα μπορούσαν να εξερευνήσουν τα φεγγάρια του κόκκινου πλανήτη, τις πεδιάδες και το Olympus Mons, το οποίο όπως μας λέει το poster είναι «το υψηλότερο σημείο του ηλιακού μας συστήματος».


Brother Dominic
Εντάξει, μπορεί να μην έχει σώσει ζωές ή να μην έχει κερδίσει εκλογές, αλλά αυτός ο μοναχός άλλαξε τον κόσμο μας στη Xerox. Εμφανιζόμενος λοιπόν στην τηλεόραση σε μια διαφήμιση του Super Bowl το 1975, ο αδελφός Dominic κατέληξε να είναι το πρόσωπο της Xerox στη δεκαετία του 1980. Σε poster σαν και αυτό, μοιραζόταν τα καλά νέα πως η τεχνολογία μπορούσε να κάνει θαύματα στον εργασιακό μας βίο.


Σχετικά άρθρα

Πηγή: www.xerox.com












Σχόλια