Δευτέρα, 23 Ιουνίου 2014

Οι αφίσες της Εθνικής Λυρικής Σκηνής



Κυκλοφορώντας στους κεντρικούς δρόμους της πόλης και στους σταθμούς του metro αξίζει να προσέξει κανείς τις νέες αφίσες της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Αποτελούν δουλειές αισθητικά άρτιες που ζωηρεύουν το ενδιαφέρον του κοινού και δίνουν χρώμα, στο γκρίζο και μονότονο αστικό τοπίο.
Το Κ2Design είναι το δημιουργικό γραφείο που εμπνεύστηκε για την περίοδο 2013-2014 όλο το επικοινωνιακό υλικό της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Οι βασικοί λόγοι που οργανώθηκε αυτή η νέα διαφημιστική καμπάνια ήταν δύο. Ο πρώτος στόχος ήταν, η δημιουργία ενός σύγχρονου, μοντέρνου και φρέσκου προφίλ για την Εθνική Λυρική Σκηνή, ικανού να προσελκύσει στην όπερα άτομα από νεότερες ηλικίες σε αντίθεση με το κοινό που προσέλκυε μέχρι σήμερα που θεωρείται πλέον γερασμένο. Η νέα και τολμηρή αισθητική που προβάλλεται έχει τη δυναμική να προσεγγίσει νέους και να κινήσει την περιέργεια σε πολλούς, ώστε να αλλάξουν τη μέχρι τώρα παγιωμένη άποψη γι αυτό το είδος μουσικής.
Ο δεύτερος στόχος ήταν να αποκτήσει η Λυρική μια συγκεκριμένη ταυτότητα. Μέχρι τώρα η επικοινωνιακή εικόνα της ήταν αόριστη και μη ουσιαστική. Με το νέο διαφημιστικό υλικό η αισθητική της Λυρικής γίνεται συγκεκριμένη, σύγχρονη και αναγνωρίσιμη από το ευρύ κοινό.
Το γραφείο Κ2Design έχει συνεργαστεί στο παρελθόν με την Εθνική Λυρική Σκηνή, για το χρονικό διάστημα 2007-2010. Από τότε ξεκίνησε να νέα εικαστική προσέγγιση η οποία στασδιακά έπρεπε να λύσει τα ίδια προβλήματα όπως και για την περίοδο 2013-2014 που διανύουμε τώρα.
Στη συνέχεια υπάρχει μια μικρή ιστορική αναδρομή με όλες σχεδόν τις αφίσες από το 2007 έως και σήμερα.

2007-2008
Το Κ2Design δημιουργεί τη νέα ταυτότητα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Σε αντίθεση με το ουδέτερο branding άλλων ανάλογων φορέων η Λυρική Σκηνή αρχίζει να δημιουργεί τη δική της χαρακτηριστική εικόνα, παρόλο τις αντιδράσεις του συντηρητικού κοινού της.
Το concept στις διαφημιστικές αφίσες στηρίζεται στα πρόσωπα που διατηρούν τα χαρακτηριστικά στοιχεία της κάθε όπερας. Η τυπογραφία είναι ανάμεικτη και χρησιμοποιεί άλλοτε χειρόγραφα και άλλοτε τυπογραφικά στοιχεία. 




2008-2009

Η προσπάθεια για την ανάδειξη μιας μοντέρνας εικόνας που θα προσελκύσει άτομα μικρότερων ηλικιών συνεχίζεται. Στις αφίσες και πάλι κυριαρχούν πρόσωπα με τα θεατρικά στοιχεία του κάθε έργου, ενώ στα κείμενα επικρατούν τα χειρόγραφα στοιχεία. 


 
2009-2010
Η κρίση αρχίζει να επηρεάζει τη συνεργασία του δημιουργικού γραφείου K2 Design και Λυρικής Σκηνής. Παρόλα αυτά η επικοινωνιακή πολιτική δεν άλλαξε. Στις αφίσες δεν κυριαρχούν μόνο οι έντονα θεατρικές μορφές αλλά εμφανίζοται και διάφορα άλλα στοιχεία που στόχο έχουν να αποτελέσουν τα σύμβολα για την όπερα που εκπροσωπούν. Διατηρούνται τα έντονα χρώματα και η χειρόγραφη τυπογραφία που αποσπούν την προσοχή του κοινού. 



2013-2014
Για την περίοδο 2013-2014 βασική ιδέα του σχεδιασμού ήταν κάθε παράσταση, κάθε όπερα να έχει κεντρικό θέμα ένα σύμβολο-σήμα που στηρίζεται στο αρχικό γράμμα του τίτλου. Για παράδειγμα για τον Ριγολέττο είναι το R που αφήνει ματωμένα ίχνη, για την Σταχτοπούτα το σ με τη μορφή ρολογιού. Κάθε αφίσα είναι ένα σήμα που λειτουργεί σαν σηματοδότηση, καθαρή και απλή. Για τα κείμενα χρησιμοποιείται κυρίως η γραμματοσειρά
Neutraface. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο branding σε όλο το επικοινωνιακό υλικό. 



Κλείνοντας το άρθρο αυτό θα ήταν σκόπιμο να δοθεί έμφαση στις λεπτομέρειες της σχεδίασης κατά τη διάρκεια των ετών. Πολλές αφίσες σχεδιάστηκαν ξανά από τη μια χρονιά στην άλλη. Ωστόσο η απόδοση και η προσέγγιση του θέματος κατέληξε να είναι εντελώς διαφορετική. Ίσως αυτό να είναι το σημαντικό στοιχείο μιας εξελικτικής πορείας που δεν έχει τερματίσει ακόμα.



Σχετικά άρθρα

Πηγές
Popera! Πηγή: www.lifo.gr
Γιάννης Κουρούδης Πηγή: www.lifo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου