Δευτέρα, 28 Οκτωβρίου 2013

Το εξώφυλλο των βιβλίων



Το Βιβλίο είναι υλικός ή μη φορέας γραπτού, εικαστικού, ηχητικού, ή μηδενικού περιεχομένου. Στη βιβλιοθηκονομία ένα βιβλίο ονομάζεται και μονογραφία, ώστε να μπορεί να διαχωριστεί από τις περιοδικές έντυπες εκδόσεις. Το βιβλίο, ως ο κύριος φορέας του γραπτού λόγου, πήρε τη μορφή και τη μαζικότητα που έχει σήμερα με την εφεύρεση της τυπογραφίας από τον Ιωάννη Γουτεμβέργιο. Κάθε βιβλίο χαρακτηρίζεται από δύο βασικούς παράγοντες.

Σάββατο, 19 Οκτωβρίου 2013

Δύο ιστορίες για τον καπνό



Το άρθρο αυτό τυπικά ασχολείται με την ιστορία του καπνού μέσα από μια σειρά καταχωρήσεων που είχαν δημοσιευτεί στον τύπο, στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν. Όταν τελικά το άρθρο ολοκληρώθηκε κατάλαβα ότι είχα δημιουργήσει όχι μια, αλλά δύο ιστορίες. Την πρώτη ιστορία την αφηγούνται τα πολύχρωμα γράμματα των καταχωρήσεων και τη δεύτερη οι σκούροι, σχεδόν μαύροι χαρακτήρες του κειμένου. Αν θέλετε λοιπόν να παίξετε και εσείς αυτό το παιχνίδι, δείτε με προσοχή πρώτα τη σειρά των καταχωρήσεων μέχρι το τέλος, κατανοήστε το μήνυμα που στέλνει η κάθε μια και μετά διαβάστε μόνο το κείμενο. Τα συμπεράσματα είναι δικά σας...

Σάββατο, 12 Οκτωβρίου 2013

Η διαδικασία εκτύπωσης σε τρία στάδια


Η διαδικασία εκτύπωσης αρχίζει από τη στιγμή που έχει ολοκληρωθεί ο κύκλος των προσχεδίων και ο σχεδιαστής έχει την τελική έγκριση του πελάτη. Η φάση αυτή χωρίζεται σε τρία στάδια. Ξεκινάει με τη διαδικασία προεκτύπωσης, συνεχίζεται με την εκτύπωση και ολοκληρώνεται με τη βιβλιοδεσία και το τελικό φινίρισμα της δουλειάς.

Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου 2013

To βιβλίο «Graphic Design»




To βιβλίο βασίστηκε σε μια τολμηρή ιδέα του Πάνου Κωνσταντόπουλου. Τολμηρή,  όσο αφορά στον τρόπο υλοποίησης ενός τέτοιου εγχειρήματος αλλά και όσο αφορά τη δεδομένη χρονική στιγμή και τη γενικότερη οικονομική κατάσταση. Έτσι ξεκίνησε μια αρκετά εκτεταμένη έρευνα που αφορούσε αρχικά στο υλικό του βιβλίου, τα κείμενα, τις εικόνες και συνεχίστηκε με τους συνεργάτες που θα έδιναν «σάρκα και οστά» στο βιβλίο που όλοι πλέον γνωρίζουμε.

Κυριακή, 6 Οκτωβρίου 2013

Οι διαδρομές του Ελληνικού Design. Φρέντυ Κάραμποτ | Μιχάλης & Αγνή Κατζουράκη



Στην αναζήτηση της ιστορίας του Ελληνικού Design, διαπιστώνει κανείς ότι ένα μεγάλο μέρος του επηρεάζεται, διαμορφώνεται και εξελίσσεται από την εμφάνιση και την δραστηριότητα του "Κ&Κ Διαφημιστικού Κέντρου Αθηνών". Μια διαφημιστική εταιρία που δημιουργήθηκε από μια παρέα, στις αρχές της δεκαετίας του '60 και έγινε μια νέα πνοή για τον χώρο της οπτικής επικοινωνίας στην Ελλάδα. "Ο ορθός λόγος, ο απόλυτος έλεγχος των εργαλείων και των υλικών, η χρήση του μινιμαλισμού στην επικοινωνιακή στρατηγική, το καθαρό design και η συνειδητή προσήλωση στις αρχές του Μοντερνισμού" είναι τα βασικά στοιχεία που προσδίδουν τον διαχρονικό χαρακτήρα στην δουλειά τους.