Κυριακή, 28 Απριλίου 2013

Ένωση Γραφιστών Ελλάδας, τριάντα χρόνια δραστηριότητας


Πεδίο διαλόγου και διασταύρωσης πληροφοριών, χώρος ανάπτυξης της προβληματικής και των προτάσεων που αφορούν στην οπτική επικοινωνία, η Ένωση Γραφιστών Ελλάδας, είναι μέλος του Διεθνούς Συμβουλίου Γραφιστικών Ενώσεων «icocrada».

Λογότυπα "για τα μάτια σας μόνο"


Στο άρθρο αυτό δημοσιεύεται άλλη μια θεματική ενότητα λογοτύπων με κεντρικό θέμα "τα μάτια". Τα λογότυπα αυτά είναι παραδείγματα που δείχνουν με πόσες διαφορετικές εικαστικές προσεγγίσεις μπορεί να αποδοθεί ένα κοινό θέμα. Επειδή, τα "μάτια" ως έννοια μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο με την κυριολεκτική όσο και με την μεταφορική της σημασία, το άρθρο αυτό ίσως αποδειχθεί πηγή έμπνευσης σε όσους έχουν αναλάβει κάποιο ανάλογο σχεδιαστικό project.

Τρίτη, 23 Απριλίου 2013

Η «μαγική» διαδικασία του κλασσικού μοντάζ




Στον ελληνικό χώρο των γραφικών τεχνών, για τη διαδικασία σύνθεσης και συναρμολόγησης του τυπογραφικού φιλμ, έχει επικρατήσει ο γαλλικός όρος "μοντάζ" (montage). Κατ’ επέκταση, ο μοντέρ (monteur) είναι ο τεχνίτης που εκτελεί τη συγκεκριμένη διαδικασία, με τη βοήθεια της μονταζιέρας, δηλαδή της φωτοτράπεζας. 

Κυριακή, 14 Απριλίου 2013

Χαρακτική σε χαλκό




Χαρακτική είναι η τέχνη της εγχάραξης μιας σκληρής επίπεδης επιφάνειας με σκοπό τη δημιουργία διακοσμητικών σχεδίων σ' αυτήν την επιφάνεια. Ανάλογα με το υλικό της επιφάνειας γίνεται λόγος για ξυλογραφία (χαρακτική στο ξύλο), λιθογραφία (χαρακτική στην πέτρα), χαλκογραφία (χαρακτική στον χαλκό), κ.λπ. Η γαλλικής προέλευσης λέξη γκραβούρα είναι ένας άλλος κοινός όρος για χαρακτικά έργα (συνήθως χαλκογραφίες). Μέχρι την ανακάλυψη της φωτογραφίας και της εκτύπωσης offset, με την χαρακτική στο χέρι γίνονταν η δημιουργία πλακών για την αναπαραγωγή εικόνων σε βιβλία, γραμματόσημα, κ.λπ. 

Σάββατο, 13 Απριλίου 2013

6 τρόποι για να βρείτε τον ιδανικό χρωματικό συνδυασμό


Το χρώμα παίζει έναν τεράστιο ρόλο στην ανάπτυξη και την αποτελεσματικότητα ενός λογοτύπου, μιας φωτογραφίας, ενός site, μιας εταιρικής ταυτότητας, μιας αφίσας κ.ο.κ. Μπορεί να μεταφέρει ένα μήνυμα, να προβάλει το εμπορικό σήμα και να ενθαρρύνει την επικοινωνία με τους δυνητικούς πελάτες. Επιπλέον, το χρώμα έχει μια ισχυρή ψυχολογική επίδραση, κερδίζοντας την εντύπωση και ενισχύοντας την εμπιστοσύνη προς  το εμπορικό προφίλ μιας εταιρίας. Στη συνέχεια του άρθρου παρουσιάζονται έξι ιστοσελίδες που θα σας βοηθήσουν στην επιλογή του σωστού συνδυασμού χρωμάτων για οποιοδήποτε project και αν δουλεύετε αυτή τη στιγμή.   

Τετάρτη, 10 Απριλίου 2013

Οι "Σημειώσεις Γραφιστικής" και σε χαρτί


Σκοπός του άρθρου είναι να ενημερωθείτε ότι το blog «Grafic Notes» θα έχει πλέον τη δική του στήλη στο νέο περιοδικό «GR Design». Το πρώτο «τυπωμένο» άρθρο θα το δείτε στο επόμενο τεύχος του περιοδικού. Αφορμή της προσπάθειας αυτής είναι η διάθεση για προσφορά γνώσεων και θεμάτων που αφορούν στον σχεδιασμό οπτικής επικοινωνίας.

Η λινοτυπία




Ένας από τους βασικότερους παράγοντες επιτυχίας μιας εφημερίδας είναι να κυκλοφορεί πρώτη με τα τελευταία νέα. Για να γίνει όμως αυτό δεν αρκεί η εφημερίδα να τυπώνεται σε ένα ταχυπιεστήριο. Πρέπει και η ύλη της να στοιχειοθετείται όσο το δυνατό γρηγορότερα.

Σάββατο, 6 Απριλίου 2013

Τα μεταλλικά τυπογραφικά στοιχεία





Η ιστορία των τυπογραφικών στοιχείων αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ιστορίας της οπτικής επικοινωνίας. Τα γράμματα ενός αλφαβήτου, τυπωμένα στη σελίδα, μεταφέρουν το μήνυμα του δημιουργού προς τον αναγνώστη. Ανάλογα με τη μορφή τους και σε συνδυασμό με την τυπογραφική τους διευθέτηση, μπορεί να χαρακτηριστούν φίλοι ή εχθροί του αναγνώστη. Γι αυτό το λόγο η έρευνα της ιστορίας τους είναι σημαντική. Η γνώση της παράδοσης μας δίνει τη δυνατότητα να τα προσεγγίσουμε με κριτικό βλέμμα, να υιοθετήσουμε και να βελτιώσουμε τα θετικά και να απομονώσουμε τα αρνητικά τους 
σημεία. Αυτή η διαδικασία εφοδιάζει το σχεδιαστή τυπογραφικών στοιχείων με ένα αξιόλογο εργαλείο.

Παρασκευή, 5 Απριλίου 2013

Η στοιχειοθεσία με το χέρι




Στοιχειοθεσία είναι η διαδικασία ταξινόμησης των γραμμάτων σε λέξεις και προτάσεις προκειμένου να συντεθεί ένα ολοκληρωμένο κείμενο. Η πρώτη μορφή στοιχειοθεσίας προϋποθέτει την ύπαρξη έτοιμων μεταλλικών στοιχείων.

Greek packaging in action



The international media and press promote a picture of Greece as a country full of financial and public administration problems, where nothing creative and innovative happens. However, 2011 - 2013 were three creative years for the leading Greek packaging design and manufacturing companies. Against all odds and ends, there was a noted increase of their international presence and exporting activity. It is hoped that the Greek designers will give this missing side of the Greek picture.