Δευτέρα, 29 Οκτωβρίου 2012

Τρόποι βιβλιοδεσίας εντύπων



Βιβλιοδεσία ή βιβλιοδέτηση είναι η συρραφή των φύλλων ενός εντύπου και η ένωσή τους με προστατευτικό κάλυμμα (εξώφυλλο). Με τον τρόπο αυτό, παίρνουν  μια μορφή που διευκολύνει στην ανάγνωση και τα προστατεύει από τη φθορά. Το αποτέλεσμα της διαδικασίας είναι ένα βιβλίο, ένα περιοδικό, ένας κατάλογος, κ.λπ. Η βιβλιοδεσία είναι πιο παλιά από την τυπογραφία. Αρχικά, στην Ελλάδα, λεγόταν στάχωσις ή στάχωμα, ένας όρος που διατηρείται ακόμα και σήμερα. 
Στο άρθρο αυτό θα δούμε ορισμένους από τους πιο βασικούς τρόπους βιβλιοδεσίας. Η τελική επιλογή βασίζεται σε κριτήρια όπως, η οικονομική δυνατότητα, ο χρόνος παράδοσης, η χρήση και το είδος του εντύπου, το αισθητικό αποτέλεσμα, το κοινό που απευθύνεται κ.ο.κ.

Κυριακή, 28 Οκτωβρίου 2012

Η νέα ταυτότητα του Πανεπιστημίου της Coimbra




Tο Πανεπιστήμιο της Coimbra είναι μεταξύ των περιοχών που έχουν ταξινομηθεί από την UNESCO ως μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς. Με αυτό το κριτήριο η αλλαγή της ταυτότητας του πανεπιστημίου έχει ως στόχο όχι μόνο να αποτυπώσει ένα ταξίδι στο παρελθόν αλλά και να αποδώσει μια πολύ ισχυρή αίσθηση του μέλλοντος.

Τρίτη, 23 Οκτωβρίου 2012

Λογότυπα που σε ταξιδεύουν


Στο άρθρο αυτό θα δείτε μια συλλογή από 20 λογότυπα που έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό. Είναι μια σειρά από πολύ όμορφα έγχρωμα και μαυρόασπρα λογότυπα που χρησιμοποιούν στο σχεδιασμό τους στοιχεία από σιδηροδρόμους ή και φιγούρες από τραίνα. 

Κυριακή, 21 Οκτωβρίου 2012

Οι κλασσικοί τρόποι διπλώματος των εντύπων


Το φύλλο χαρτιού πάνω στο οποίο τυπώθηκε ένας αριθμός σελίδων, ονομάζεται τυπογραφικό φύλλο. Το τυπογραφικό φύλλο μπορεί να αποτελείται από 4, 8, 16, 32 ή 64 σελίδες ενός εντύπου. 
Σε ορισμένες περιπτώσεις (αν όχι στις περισσότερες), σε ένα τυπογραφικό μπορεί να συμπεριληφθούν περισσότερα από ένα, ίδια ή διαφορετικά έντυπα. Αυτό εξαρτάται από ένα συνδυασμό πολλών παραμέτρων, τον αριθμό των σελίδων, το μέγεθος του εντύπου, τον τύπο του χαρτιού, το χρώμα, το μέγεθος του τυπογραφικού κ.ο.κ. 
Στο τελευταίο στάδιο, το τυπωμένο τυπογραφικό κόβεται και διπλώνεται, έτσι ώστε να δοθεί η τελική μορφή του εντύπου. Από το δίπλωμα ενός τυπογραφικού προκύπτουν έντυπα τετρασέλιδα, οκτασέλιδα κλπ. Οι τρόποι που διπλώνονται τα έντυπα αυτά είναι συγκεκριμένοι, ώστε να εξασφαλίζεται η συνέχεια και η αλληλουχία των σελίδων. Μερικούς από τους κλασσικούς τρόπους διπλώματος βλέπετε στη συνέχεια.

Σάββατο, 20 Οκτωβρίου 2012

Επαγγελματικές κάρτες με ειδική επεξεργασία


Δεν ξέρω αν είναι η κατάλληλη εποχή για να δούμε το συγκεκριμένο θέμα, νομίζω όμως ότι οι επαγγελματικές κάρτες με κάποια ειδική επεξεργασία, αν εξαιρεθεί το υψηλό κόστος, έχουν μια πολύ ιδιαίτερη εμφάνιση. Στη συνέχεια, θα αναφερθούν τρεις βασικές μέθοδοι ειδικής επεξεργασίας που μπορούν να εφαρμοστούν σε επαγγελματικές κάρτες, αλλά γενικότερα και στα υπόλοιπα έντυπα μιας εταιρικής ταυτότητας. Οι τρεις βασικές μέθοδοι ειδικής επεξεργασίας είναι το τοπικό βερνίκι UV, η εφαρμογή μεταλλικών χρωμάτων και λευκού, και η δημιουργία ανάγλυφου.


Πέμπτη, 18 Οκτωβρίου 2012

Συσκευασίες με οικολογική συνείδηση



Ως άνθρωποι με οικολογική συνείδηση πιστεύω ότι έχουμε καθήκον να υποστηρίζουμε τη συνετή χρήση χαρτιού. Συνετή χρήση σημαίνει:
  • Δεν παραγγέλνουμε χαρτί που δεν θα χρησιμοποιηθεί
  • Δεν τυπώνουμε επιπλέον ποσότητες εντύπων που δεν θα χρησιμοποιηθούν
  • Κατά το montaz χρησιμοποιούμε το μέγεθος τυπογραφικού με τις λιγότερες απώλειες
  • Τα χαρτιά που δεν χρησιμοποιούμε τα ανακυκλώνουμε

Κυριακή, 14 Οκτωβρίου 2012

Το χαρτί. Κίνα, Δαμασκός, Φαμπριάνο



Κίνα
Το χαρτί εφευρέθηκε στην Κίνα τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες, και χρειάστηκε δώδεκα περίπου αιώνες για να διαδοθεί σε ολόκληρο το δυτικό κόσμο. Μια αρχαία παράδοση μάλιστα προσδιορίζει ως χρονολογία της εφεύρεσης του χαρτιού το έτος 105 και αποδίδει την τιμή της εφεύρεσής του στον Τσάι Λούν, μεγάλο αξιωματούχο της Αυλής. Η ακριβής αυτή χρονολογία ανήκει χωρίς άλλο στην περιοχή του θρύλου, γιατί μια τέτοια εφεύρεση δεν μπορεί παρά να ήταν επιστέγασμα μακρόχρονης εμπειρίας. 


Η έννοια των συμβόλων




Ο όρος "Σύμβολο" προέρχεται από το ρήμα "συμβάλλω" (σύν+βάλλω). Αυτό με τη σειρά του σημαίνει, καταλήγω σε συμφωνία με κάποιον άλλο. 
Γενικότερα ο όρος "Σύμβολο"αποδίδεται σε ένα σχήμα, ένα πρόσωπο, μια εικόνα, ένα κείμενο ή σε κάποιο γεγονός που ενσαρκώνει μια συγκεκριμένη έννοια με ιδιαίτερη σημασία.

Δευτέρα, 8 Οκτωβρίου 2012

Συσκευασίες στο λευκό


Συνεχίζοντας το ψάξιμο για ενδιαφέρουσες περιπτώσεις συσκευασιών, συνέλεξα μια σειρά από εικόνες με συσκευασίες που έχουν ως βάση το λευκό.Είναι αρκετά ενδιαφέρον, να δούμε πως συνδέεται το λευκό με την ψυχολογία του αγοραστή και πόσο λειτουργικό είναι σε μια συσκευασία. 

Σάββατο, 6 Οκτωβρίου 2012

Οι αρχές του Bauhaus





O όρος Bauhaus ή Μπάουχαους (γερμ. Staatliches Bauhaus ή Bauhaus) αναφέρεται στην καλλιτεχνική και αρχιτεκτονική σχολή που ιδρύθηκε το 1919 από τον Βάλτερ Γκρόπιους στη Βαϊμάρη (Γερμανία).
Αρχικά αποτέλεσε ένα είδος συγχώνευσης της Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Βαϊμάρης (γερμ. Grossherzogliche Sächsische Hochschule für Bildende Kunst) με τη Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών της Βαϊμάρης (γερμ. Kunstgewerbeschule).
Το όνομά της προήλθε από αντιστροφή της γερμανικής λέξης Hausbau («οικοδόμηση»).



Λογότυπο Bauhaus


Ο απώτερος σκοπός του Bauhaus ήταν να αποτελέσει μια ενιαία σχολή τόσο στην αρχιτεκτονική όσο και στις καλές τέχνες. Το ύφος της σχολής Bauhaus επέδρασε καταλυτικά στην εξέλιξη της σύγχρονης τέχνης, ειδικότερα στους τομείς της αρχιτεκτονικής και του βιομηχανικού σχεδιασμού (design), ενώ τα έργα που παράχθηκαν μέσα από τα εργαστήρια της σχολής έγιναν αντικείμενα εκτεταμένης αναπαραγωγής. 


Αφίσα από την έκθεση Bauhaus το 1923 στην Weimar



Λειτούργησε σε τρεις διαφορετικές πόλεις της Γερμανίας, στη Βαϊμάρη (1919-1925), στο Ντεσάου (1925-1932) και στο Βερολίνο (1932-1933), υπό την διεύθυνση των Βάλτερ Γκρόπιους (1919-1928), Χάνες Μέγιερ (1928-1930) και Μις βαν ντερ Ρόε (1930-1933) αντίστοιχα. 




Οι αλλαγές στην έδρα και στην ηγεσία της συνδέονταν με αντίστοιχες διαφοροποιήσεις στην πολιτική της αλλά και στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ύφους της. Ανάμεσα στις κεντρικές ιδέες που προώθησε η σχολή, ήταν η χρήση της τεχνολογίας για καλλιτεχνικούς σκοπούς, η απουσία διάκρισης μεταξύ καλών και εφαρμοσμένων τεχνών, καθώς και η αναγκαιότητα της σφαιρικής διδασκαλίας όλων των μορφών τέχνης. 




Επανέφερε τη διδασκαλία σε εργαστήρια, σε αντίθεση με τον τρόπο λειτουργίας των ακαδημιών και στο μικρό χρονικό διάστημα που λειτούργησε, δίδαξαν επιφανείς καλλιτέχνες του 20ού αιώνα, όπως ο Βασίλι Καντίνσκι, ο Γιοχάνες Ίτεν, ο Μαρσέλ Μπρόιερ και ο Πάουλ Κλέε.




Βασικές αρχές 
Βασικά χαρακτηριστικά του Bauhaus ήταν η απλότητα, η λειτουργικότητα και η χρηστικότητα, με ιδιαίτερη έμφαση σε γεωμετρικές φόρμες και στο χρώμα. Η σχολή Bauhaus απέρριπτε κάθε περιττό διακοσμητικό στοιχείο, θεωρώντας πως η ίδια η πρώτη ύλη περιέχει ένα είδος φυσικής και εγγενούς διακοσμητικής ικανότητας. 


Η καρέκλα Wassily, ένα από τα διασημότερα αντικείμενα που σχεδίασε ο Μαρσέλ Μπρόιερ.


Στόχος της σχολής Bauhaus ήταν η αναβάθμιση των προϊόντων μαζικής παραγωγής, όπως τα έπιπλα, αλλά και ολόκληρης της έννοιας της κατοικίας, αν και τάχθηκε αντίθετη στην τάση πλήρους εμπορευματοποίησης, κρατώντας τους καθηγητές που δίδασκαν έξω από τα στενά πλαίσια της παραγωγής, προτρέποντάς τους να θεωρούν το έργο τους έκφραση δημιουργικότητας και τέχνης. 


Wassily Kandinsky: “Joyful Arising” 
Έγχρωμη λιθογραφία από το Bauhaus Master’s portfolio, 1923.
Η βαθύτερη θεωρία πάνω στην οποία στηρίχθηκε και η εκπαιδευτική δομή της σχολής Bauhaus ήταν πως ο τελικός στόχος είναι ένα ολοκληρωμένο και ενιαίο κτίσμα. Με αυτό τον τρόπο, το κίνημα του Bauhaus προσπάθησε να ενοποιήσει την έννοια της τέχνης με τη διαδικασία της παραγωγής, υποτάσσοντας παράλληλα τα τεχνικά μηχανικά μέσα στην ανθρώπινη δημιουργικότητα. Η σχολή αξιοποίησε την ανθρώπινη ατομική προσπάθεια στα πλαίσια μιας βιομηχανικής παραγωγής που στο παρελθόν ήταν απόλυτα τυποποιημένη.



Βασικοί εκπρόσωποι

Βιομηχανικοί σχεδιαστές και αρχιτέκτονες
  • Μις βαν ντερ Ρόε (Mies van der Rohe)
  • Βάλτερ Γκρόπιους (Walter Gropius)
  • Μαριάνε Μπραντ (Marianne Brandt)
  • Μαρσέλ Μπρόιερ (Marcel Breuer)
  • Κρίστιαν Ντελ (Christian Dell)
  • Ludwig Hilberseimer
  • Ιωάννης Δεσποτόπουλος (Jan Despo)
Bauhaus design metal workshop: 
Marianne Brandt, Christian Dell, László Moholy-Nagy, Hans Przyrembel, 
Wilhelm Wagenfeld and others. 

 Ζωγράφοι και γλύπτες
  • Γιόζεφ Άλμπερς (Josef Albers)
  • Γιοχάνες Ίττεν (Johannes Itten)
  • Βασίλι Καντίνσκυ (Wassily Kandinsky)
  • Πάουλ Κλέε (Paul Klee)
  • Γκέρχαρντ Μαρκς (Gerhard Marcks)
  • Λάσλο Μόχολι-Νάγκι (László Moholy-Nagy)
  • Λάιονελ Φάινινγκερ (Lyonel Charles Adrian Feininger)

Δείτε επιπλέον

Πηγές

Η Ιστορία του Bauhaus 1919 - 1933



H σχολή του Bauhaus ιδρύθηκε το 1919 από τον Βάλτερ Γκρόπιους στη Βαϊμάρη και αρχικά αποτέλεσε ένα είδος συγχώνευσης της Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Βαϊμάρης (γερμ. Grossherzogliche Sächsische Hochschule für Bildende Kunst) με τη Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών της Βαϊμάρης (γερμ. Kunstgewerbeschule). 

Πέμπτη, 4 Οκτωβρίου 2012

Ιδέες για ημερολόγια


Ημερολόγιο τοίχου
με ένα προσωπάκι που δείχνει τη διάθεση κάθε ημέρας


Ημερολόγιο τοίχου
με κολάζ εφημερίδων





Ημερολόγιο τοίχου
TOYOTA COROLLA FUKUOKA 







Το ημερολόγιο των sports
"Write the Future"



Ημερολόγιο - Ατζέντα
Red Dot, Graphis, European Design

 


Μαυρόασπρο ημερολόγιο τοίχου
με τυπογραφική απεικόνιση των μηνών






Επιτραπέζιο ημερολόγιο της εταρίας Perm
με δύχρωμες εικονογραφήσεις και διαφορετικά είδη χαρτιού





Ημερολόγιο τοίχου της MANPOWER
"Cycles & Seasons"






Ημερολόγιο τοίχου για την
Gavick Pro Creative Joomla Development Studio






Ημερολόγιο - εργόχειρο
ο κάθε μήνας φτιάχτηκε με έναν διαφορετικό τρόπο κεντήματος






Ημερολόγιο τοιχου 
με εικονογράφηση αναγεννησιακού στυλ






Ημερολόγιο τοίχου
με εκτύπωση μεταξοτυπίας




Ημερολόγιο τοίχου
με κοπτικό


Ημερολόγιο τοίχου
μεγάλης διάστασης







Ημερολόγιο τοίχου
με οικολογικό χαρτί




Διαφανές & αυτοκόλλητο ημερολόγιο




Ημερολόγιο τοιχου με θέμα:
"How the Whale got his throat" R.Kipling


Μονόφυλλο ημερολόγιο τοίχου
National Geographic



Ημερολόγιο τοίχου
με εικονογράφηση


Ημερολόγιο τοίχου & επιτραπέζιο
με μαυρόασπρη εικονογράφηση

Ημερολόγιο τοίχου
Μονόχρωμη εκτύπωση



Ημερολόγιο τοίχου
Μεταλλική κατασκευή







Ημερολόγια - Αντικείμενα γραφείου















Πηγή