Πέμπτη, 27 Σεπτεμβρίου 2012

Συσκευασίες σε τόνους του μαύρου



Με τον όρο "Συσκευασία" ευνοούμαι την τοποθέτηση ενός προϊόντος μέσα σε ένα τυποποιημένο δοχείο ή άλλο περίβλημα, ώστε να διατεθεί στην αγορά. Στο σημείο αυτό, η δουλειά του σχεδιαστή είναι να βρει τη χρυσή τομή ανάμεσα στο design, την καλαισθησία, την εμπορικότητα και τη χρηστικότητα του αντικειμένου που θα δημιουργήσει.
Παρακάτω, θα δούμε ορισμένες αρκετά, ιδιαίτερες συσκευασίες που έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό, έχουν βασιστεί όλες σε μαύρο χρώμα. Το μαύρο συνδέεται με τη δύναμη, την κομψότητα, την τυπικότητα και το μυστήριο. Δείχνει τη δύναμη και την αρχή, θεωρείται πολύ επίσημο και προσδίδει γόητρο.
Στις συγκεκριμένες συσκευασίες η επιλογή του μαύρου χρώματος ήταν "μονόδρομος".


Ο σχεδιασμός της Beetroot για το κρασί «Πλαγίως» από το Κτήμα Βιβλία Χώρα, κέρδισε το ΧΡΥΣΟ ΒΡΑΒΕΙΟ 2012 στο Pentawards, τον πρώτο και μόνο παγκόσμιο διαγωνισμό αφιερωμένο στο σχεδιασμό συσκευασίας.



























 








Κυριακή, 23 Σεπτεμβρίου 2012

Εικόνες με πολιτικά μηνύματα



Στο παρελθόν ένας σημαντικός τρόπος για να "μιλήσουν" οι πολιτικοί με τις μάζες ήταν να χρησιμοποιήσουν τεράστια ποσά για τη δημιουργία αφισών. Για την αναγγελία σημαντικών ιστορικών γεγονότων, πολέμων και πολιτικών εκλογών, οι αφίσες κατέκλυζαν τους δρόμους. Με τον τρόπο αυτό τα κόμματα έστελναν διάφορα πολιτικά μηνύματα στους ανθρώπους. 

Στις μέρες μας τη θέση της αφίσας έχει πάρει η τηλεόραση. Η αφίσα ως επικοινωνιακό μέσο χρησιμοποιείτε ελάχιστα, ανώδυνα και διακοσμητικά. 

Το grafitti από την άλλη είναι μια νέα μορφή επικοινωνίας. Δείχνει να έχει πάρει τη θέση της αφίσας στους δρόμους, χωρίς όμως την ίδια επικοινωνιακή δύναμη και απήχηση. Υπάρχει η αντίληψη ότι το graffiti εκφράζει την υποκειμενική θέση ενός μόνο ατόμου και επιπλέον, δεν είναι γενικότερα αποδεκτό ως επικοινωνιακό μέσο, από το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων, από τη στιγμή που οι περισσότεροι το θεωρούν συνώνυμο του "βανδαλισμού". 

Σε αυτό το post, θα δείτε 38 εικόνες με πολιτικά μηνύματα που είναι από τις καλύτερες. Με τη λέξη "εικόνα" εννοώ αφίσες που έχουν γίνει σύμβολα, γνωστές εικονογραφήσεις και graffiti που κατάφεραν ξεπεράσουν την δυσπιστία του κοινού και να γίνουν  αποδεκτά.











































Πηγές
topdesignmag.com