Σάββατο, 25 Αυγούστου 2012

Brandversations. Ανταγωνιστικά Λογότυπα



Στο άρθρο αυτό θα δείτε μια δουλειά του Web Designer/Graphic Designer Stefan Asafti, από την Cluj-Napoca της Ρουμανίας. Στο project αυτό δημιούργησε δέκα αφίσες με τα λογότυπα γνωστών ανταγωνιστριών εταιριών. Οι αφίσες λειτουργούν σε ζευγάρια και σε κάθε μία εμφανίζεται ένα λογότυπο που έχει δημιουργηθεί από μια σύνθεση με το λογότυπο της ανταγωνίστριας εταιρίας. Επιπλέον εκτός από τα λογότυπα έχουν μετατεθεί και τα αντίστοιχα σλόγκαν των εταιριών, δίνοντας έτσι μια γενικότερη έννοια στο νόημά τους. Εξαιτίας αυτής της αμοιβαίας αντιμετάθεσης λογοτύπων και σλόγκαν δόθηκε στο project ο τίτλος "Brandverations". 
Όλη αυτή η δουλειά μπορεί να θεωρηθεί ότι δημιουργεί μια σύγχυση, αλλά έχει αρκετό ενδιαφέρον το αποτέλεσμα. Το project κατάφερε να τονίσει την οπτική συνάφεια που υπάρχει ανάμεσα σε δύο ανταγωνιστικά λογότυπα και το πόσο τελικά επηρεάζει το ένα το άλλο.

Pepsi vs Coca Cola



Apple vs Microsoft


(Το παλιό λογότυπο)

McDonals’s vs Burger King



Nikon vs Canon



Firefox vs Internet Explorer




Πηγή
inspirationfeed.com

Παρασκευή, 24 Αυγούστου 2012

Πώς να χειρίζεστε τις αντιρρήσεις των πελατών σας!


Επιστημονικό Marketing Management
Τεύχος 93, Φίλιππος Μωράκης

Πριν μερικές μέρες είχαμε μια κουβέντα με κάποιους FBφίλους στο group "Γραφίστας Coffee Break..." σχετικά με το θέμα των πελατών. Το θέμα της συμπεριφοράς μας ως προς τους πελάτες σε μια τέτοια δύσκολη εποχή, με προβλημάτιζε, εδώ και καιρό. Τελικά, μετά από αρκετό ψάξιμο βρήκα τα παρακάτω δύο κείμενα. Σίγουρα δεν είναι τα μοναδικά, αλλά εμένα πρώτον με βοήθησαν να βάλω τις σκέψεις μου σε κάποια τάξη και δεύτερον συνειδητοποίησα ότι κάποιοι έχουν αναπτύξει ολόκληρη θεωρία ακριβώς πάνω σε αυτό το θέμα.

Τρίτη, 21 Αυγούστου 2012

Ο Χ. Τσέβης, ο ΥΑΗΟΟ & οι Ολυμπιακοί Αγώνες 2012


Σίγουρα, το άρθρο αυτό δεν δημοσιεύεται ως "νέο", αλλά νομίζω ότι αξίζει να δούμε όλοι μια τόσο όμορφη δουλειά.
Η ομάδα του ΥΑΗΟΟ ζήτησε από τον Χάρη Τσέβη να δημιουργήσει έξι εικονογραφήσεις για την καμπάνια που θα έκανε κατά την διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου (2012). Αναλυτικά, οι έξι εικονογραφήσεις θα έπρεπε να είχαν ως θέμα δύο στιγμιότυπα από τρία αθλήματα (Κατάδυση, Ρυθμική Γυμναστική, Αγώνα Ταχύτητας). Τελικά, ο Χ. Τσέβης δημιούργησε δύο εικονογραφήσεις από τη ρυθμική γυμναστική και τέσσερις από τους αγώνες ταχύτητας. Οι δύο δείχνουν δύο σκηνές κατά την εξέλιξη του αγωνίσματος και οι υπόλοιπες δύο δείχνουν σκηνές νίκης.

Θαυμάστε τις και μόνοι σας στη συνέχεια.      





 





Δευτέρα, 20 Αυγούστου 2012

Εκτύπωση «Τούμπα». Κερδίζοντας χρόνο και χρήματα



Ίσως είναι η πρώτη φορά που με μια «Τούμπα» μπορείτε να κερδίσετε χρόνο και χρήματα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε για δύο εκτυπωτικές μεθόδους την τούμπα γωνία και την τούμπα δόντια.
Η γενική ιδέα είναι ότι και οι δύο μέθοδοι αυτές αφορούν στην παραγωγή ενός εντύπου, που μπορεί να τυπωθεί με ένα τσίγκο (δηλαδή ένα τυπογραφικό), έτσι ώστε με ένα πέρασμα από το πιεστήριο να τυπωθούν ταυτόχρονα και οι δύο όψεις του. Στη συνέχεια όταν το κάθε εκτυπωτικό φύλο κοπεί και διπλωθεί θα βγάλει δύο έντυπα. Για να γίνει αυτό απαραίτητη προϋπόθεση είναι να χωράνε, κατά τη διαδικασία του μοντάζ και οι δύο του όψεις του εντύπου στην ίδια πλευρά του τυπογραφικού.
Με τις μεθόδους αυτές εκμεταλλευόμαστε πλήρως την επιφάνεια του εκτυπωτικού φύλλου, χρειαζόμαστε τα μισά φύλλα χαρτιού, χρησιμοποιούμε μόνο ένα τσίγκο και τέλος κερδίζουμε χρόνο επειδή η ολοκλήρωση της εκτύπωσης γίνεται μόνο με μια περιστροφή εκτυπωτικών φύλλων, χωρίς να χρειαστεί να σεταριστεί από την αρχή το πιεστήριο.
Στη συνέχεια θα χρησιμοποιηθεί ως παράδειγμα το τυπογραφικό ενός οκτασέλιδου εντύπου για την περιγραφή των δύο μεθόδων.

«Τούμπα» γωνία
Στην μέθοδο αυτή ένα μόνο τυπογραφικό χρησιμοποιείται για την εκτύπωση και των δύο όψεων. Η τοποθέτηση κάθε σελίδας είναι σημαντική και συγκεκριμένη για την επιτυχία του μοντάζ τούμπα γωνία, (Εικόνα A). Η πλευρά των δοντιών του τυπογραφικού παραμένει η ίδια για κάθε πέρασμα από το πιεστήριο, και η άκρη οδηγός πρέπει να παραμένει ίδια για την ακρίβεια στη σύμπτωση. Για να παραμείνει η ίδια, η άκρη οδηγός, ο οδηγός του πιεστηρίου πρέπει να αλλάξει μεταξύ των περασμάτων από το πιεστήριο, κάτι που δεν είναι πάντα δυνατό, ειδικά σε μικρά λιθογραφικά πιεστήρια. Για ένα οκτασέλιδο τυπογραφικό, το φύλλο του χαρτιού πρέπει να είναι διπλάσιο απ' ό,τι στο μοντάζ απλής όψης. Μετά την εκτύπωση και των δύο πλευρών το εκτυπωτικό φύλλο πρέπει να κοπεί στη μέση για να δώσει δύο όμοια τυπογραφικά φύλλα.





Εικόνα A Το Layout ενός μοντάζ οκτασέλιδου τούμπα γωνία. 


«Τούμπα» δόντια
Και στην μέθοδο αυτή χρησιμοποιείται ένα μόνο τυπογραφικό για την εκτύπωση και των δύο πλευρών μιας εργασίας, (Εικόνα Β). Η τοποθέτηση των σελίδων του εντύπου πάνω στο τυπογραφικό είναι διαφορετική από αυτή της τούμπα γωνίας, αλλά και εδώ υπάρχουν και οι δύο όψεις σε κάθε φύλλο. Μετά την εκτύπωση μιας εργασίας τούμπα δόντια, το φύλλο κόβεται στη μέση κατά μήκος αντί κατά πλάτος όπως στο μοντάζ τούμπα γωνία.
Το οκτασέλιδο ξεδιπλώνεται, ράβεται και ταχτοποιείται για να σχηματίσει τα τελειωμένα βιβλιαράκια. Μόνο δύο παράλληλα διπλώματα χρειάζονται ανά τυπογραφικό. Αυτό μπορεί να γίνει πάνω σ' ένα μικρό επιτραπέζιο διπλωτικό μηχάνημα. Ένα μεγάλο μειονέκτημα του μοντάζ τούμπα δόντια είναι ότι οι δύο άκρες του φύλλου χρησιμοποιούνται ως δόντια. Αυτό σημαίνει ότι το χαρτί πρέπει να κόβεται στο σωστό μέγεθος με προσοχή γιατί εάν το μέγεθος του φύλλου ποικίλλει, η εκτύπωση δε θα είναι ακριβής.

Εικόνα Β Το Layout ενός μοντάζ οκτασέλιδου σε τούμπα δόντια.

Εικόνα Γ Ένα dummy booklet ενός οκτασέλιδου τυπογραφικού,
με τον καθορισμό της σειράς τοποθέτησης των σελίδων.
Η εγκοπή δείχνει την κορυφή της σελίδας.



Πηγές

  • Σύγχρονη Λιθογραφία Ι, Εκδόσεις ΙΩΝ, Επιμέλεια Τ. Πολίτης
  • Τεχνικός Οδηγός Οφσετ, Κ. Τσολάκου
  • Τυπογραφίας Μνήμης, Α. Παπαντωνόπουλου

Πέμπτη, 16 Αυγούστου 2012

Λογότυπα. Όταν το χρώμα κοστίζει


Ένας σημαντικός παράγοντας για τη δημιουργία ενός λογοτύπου είναι να μπορεί να εμφανίζεται και να αποτυπώνεται  με τις λιγότερες απώλειες στο χρώμα του, εκτός από τη γνωστή τυπογραφική μέθοδο, και σε διαφορετικά μέσα όπως διαφημιστικές πινακίδες, επαγγελματικές κάρτες, μπλούζες, πλαστικές συσκευασίες ή χαρτόνια. Κάποιες από τις παραπάνω εφαρμογές έχουν σημαντικούς περιορισμούς στη χρήση πολλών χρωμάτων τα οποία καθιστούν το έργο εκτύπωσης περίπλοκο ή κάποιες φορές αδύνατο.
Οι περιορισμοί αυτοί μπορεί να αφορούν στο ίδιο το χρώμα. Όπως για παράδειγμα τα χρώματα ενός τετράχρωμου λογότυπου δεν μπορούν να μεταφερθούν αυτούσια στη μέθοδο της μεταξοτυπίας για τη δημιουργία μιας διαφημιστικής μπλούζας. Επιπλέον, όταν πρέπει ένα λογότυπο από τετράχρωμο να τυπωθεί σε παλέτα PANTONE, ακόμα και τότε μπορεί να έχουμε τις σχετικές απώλειες. 
Οι περιορισμοί εκτός από τη φύση του χρώματος, τις περισσότερες φορές αφορούν στο κόστος υλοποίησης.  Όπως για παράδειγμα αν ένα λογότυπο έχει τρία χρώματα, και πρέπει να τυπωθούν και τα τρία σε μια πλαστική σακούλα, τότε το κόστος θα ανέβει πολύ.
Για να μην υπάρχουν τα προβλήματα αυτά, καλό θα ήταν όταν γίνεται η μελέτη του λογοτύπου να υπολογίσουμε όλες τις πιθανές εφαρμογές, όσες χρειάζεται ο πελάτης και όσες φανταζόμαστε ότι μπορεί να συμβούν στο μέλλον. Με αυτό τον τρόπο ίσως για κάποιες από τις εφαρμογές να πρέπει να γίνει κάποια ιδιαίτερη χρωματική μελέτη, με γνώμονα το αντίστοιχο κόστος υλοποίησης.     



























Πηγή
Λογότυπα: thedesignwork.com

Σχετικά άρθρα