Πέμπτη, 28 Ιουνίου 2012

Ξένος & Ελληνικός Τύπος. Για να μαθαίνετε πάντα τα τελευταία νέα


Στη συνέχεια του άρθρου θα δείτε μια σειρά από περιοδικά, του ξένου και του ελληνικού τύπου, που αφορούν τον χώρο μας. Το χώρο της γραφιστικής, του design, της εικονογράφησης, της φωτογραφίας και των άπειρων εφαρμογών. Πραγματικά, αξίζει να τα ξεφυλλίσετε ή ακόμα και να γραφτείτε συνδρομητές (όπως θα λέγαμε εκτός κρίσης!). Η ύλη τους σίγουρα μας αφορά, αλλά και το καθένα από αυτά, ως έντυπο, είναι μια πρόταση και μια αξιόλογη γραφιστική προσέγγιση. 
Όλα αυτά τα περιοδικά είναι "το κατάλληλο κολλύριο για την εγχώρια τύφλα μας" όπως αναφέρει ο Δ. Αρβανίτης στο βιβλίο του "Μικρές ιστορίες για το ντιζάιν".




CMYK (Ελληνικός Τύπος)










HOW





















CMYK (Ξένος Τύπος) 













Τρίτη, 26 Ιουνίου 2012

Χάρης Τσεβής. Η πρόσφατη δουλειά ενός Έλληνα Εικονογράφου


Σε μια πρόσφατη ανακοίνωση του site GDJ (Graphic Design Junction), υπήρχε ένα άρθρο σχετικά με την δουλειά του Χάρη Τσεβή, ενός Έλληνα εικονογράφου. Η δουλειά του αυτή αφορά σε μια σειρά από Editorial Illustrations που δημοσιεύτηκαν ή πρόκειται να δημοσιευτούν στον Ελληνικό και ξένο τύπο. Επειδή όμως "Μια εικόνα είναι χίλιες λέξεις", ας μοιραστούμε αυτή την καταπληκτική δουλειά.


Hugh Laurie - για το περιοδικό TV Guide

Το πορτραίτο του Hugh Laurie (Dr.House) δημιουργήθηκε από μια τεράστια ποικιλία από πολύχρωμα χάπια, για τις ανάγκες του εξωφύλλου του περιοδικού TV GUIDE (USA).



Shama Kabani: Το Zen των Social Media

Το πορτραίτο της γκουρού των Social Media και συγγραφέα του βιβλίου "The Zen of Social Media marketing", Shama Kabani για το περιοδικό Exhibitor.



Dead rich - για το περιοδικό Evening Standard

Εικονογράφηση για ένα άρθρο με τίτλο "Dead rich", για το περιοδικό Evening Standard (UK). Το άρθρο είχε ως θέμα πόσα χρήματα βγάζει το όνομα ένας star μετά το θάνατό του. Έτσι η εικονογράφηση περιέχει τα πορτραίτα των Steve Jobs, Amy Winehouse και Liz Taylor. Των δύο Αμερικανών τα πρόσωπα αποτελούνται από δολάρια, ενώ της Amy Winehouse από Βρετανικές λύρες.


Florence Welch - για το περιοδικό Evening Standard 

Το πορτραίτο της Florence Weltch, έγινε από έναν συνδυασμό λουλουδιών και άλλων συμβόλων, για το περιοδικό London Evening Standard. Το άρθρο ασχολείται με τους ανθρώπους πίσω από εκπληκτική καλλιτεχνική επιτυχία της  Florence Weltch.



London: The Capital of Romance

Μια εικονογράφηση με θέμα την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, για το ειδική έκδοση του περιοδικού Evening Standard. Μια καρδιά που σχηματίζεται από κομμάτια του χάρτη του Λονδίνου. 



Shaquille O’Neal - για το περιοδικό Fast Company

Το πορτραίτο του Shaquille O’Neal έγινε για το άρθρο "Fast Company’s Most Creative People 2012", δημιουργήθηκε από τα λογότυπα των εταιριών χορηγών του.



Thom Yorke & Coachella 2012 - για την εφημερίδα OC Weekly

Το πορτραίτο του Thom Yorke των Radiohead’s δημιουργήθηκε από δεδομένα (νούμερα) τα οποία σχετίζονταν με το μουσικό γεγονός Coachella Valley Music and Arts Festival στο Indio, California. Η εικονογράφηση μπήκε στο εξώφυλλο της εφημερίδας OC Weekly.



Michelle Obama - για το περιοδικό Hemispheres

Ένα έγχρωμο πορτραίτο της Michelle Obama δημιουργήθηκε από ένα συνδυασμό λαχανικών, φρούτων, μελισσών και άστρων. Δημιουργήθηκε για την Πρώτη Κυρία, στο περιοδικό Hemispheres που εκδίδεται από την εταιρία United Airlines.



Ευρώπη: Αλέξης Τσίπρας - για το περιοδικό MONO

Ένα πορτραίτο του Αλέξη Τσίπρα, αρχηγού του κόμματος ΣΥΡΙΖΑ, δημιουργήθηκε για το εξώφυλλο του ελληνικού περιοδικού MONO. Το πρόσωπο αποτελείται από αστέρια (σύμβολο της Ευρώπης και της Αριστεράς) και φιγούρες ανθρώπων που κουνάνε σημαίες.



I Like Facebook - για το περιοδικό Fortune

Εικονογράφηση του πλήκτρου “LIKE” για το περιοδικό Fortune. Δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό όλων των πλήκτρων από το διαχειριστικό περιβάλλον του Facebook.



Η εξέλιξη του ανθρώπινου κρανίου - για το περιοδικό Discover

Μία εικονογράφηση ενός ανθρώπινου κρανίου για το εξώφυλλο του τεύχου Μαΐου 2011 του περιοδικού Discover (USA). Η συνολική εικόνα αποτελείται από τον συνδυασμό άλλων μικρότερων κρανίων.



Steve Jobs - για το περιοδικό Discover

Το πορτραίτο του Steve Jobs για το εορταστικό τεύχος της νέας χρονιάς του περιοδικού Discover. Το άρθρο αναφέρονταν περισσότερο στα δύσκολα χρόνια, παρά στην τελευταία περίοδο. Για το πορτραίτο έχουν χρησιμοποιηθεί εικόνες από τα προϊόντα της Apple, που αντιπροσωπεύουν τη συνολική δραστηριότητα του Steve Jobs.


Andy Warhol: 25 χρόνια μετά…

Το πορτραίτο του Andy Warhol δημιουργήθηκε για το εξώφυλλο του περιοδικού Village Voice, που ήταν αφιερωμένο στην 25η επέτειο του θανάτου του.


Πηγή
GDJ (Graphic Design Junction)

Κυριακή, 24 Ιουνίου 2012

Ιαπωνία 1920-1940. Ο ρόλος της αφίσας τότε και σήμερα




Κατά την περίοδο 1920 - 1940, στην Ιαπωνία, ένα νέο στυλ αφίσας προέκυψε. Αυτό το νέο είδος αντανακλούσε την αυξανόμενη δύναμη των μαζών στην ιαπωνική κοινωνία καθώς και την βιομηχανική άνθιση η οποία ήταν πλέον γεγονός. Αυτές οι καλλιτεχνικές αφίσες δανείστηκαν στοιχεία από το δυτικό σχεδιασμό και περιέχουν πολιτικά και κοινωνικά συνθήματα, οικονομικά και εκπαιδευτικά θέματα, βιομηχανικά και επιστημονικά επιτεύγματα. Τέλος, μεταφέρουν το κλίμα μιας εποχής μεταρρυθμιστικών αλλαγών και πολεμικών αναταραχών. 

Αυτός είναι ακριβώς και ο λόγος που δημοσιεύτηκε αυτό το άρθρο. Ανεξάρτητα, από τις ιδέες και την πολιτική που υπηρετούσε, ο ρόλος της αφίσας τότε ήταν καθοριστικός και σημαντικός. Επηρέαζε, ενημέρωνε, κατεύθυνε, παρακινούσε, έχοντας τη δική της εξαιρετική δυναμική και κατάφερε ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα να είναι αισθητικά άρτια.  
Σήμερα, αν εξαιρέσουμε το αισθητικό κομμάτι, τη θέση αυτή την έχει πάρει η τηλεόραση. Η αφίσα ως μέσω μαζικής ενημέρωσης έχει υποβαθμιστεί τόσο πρακτικά όσο και αισθητικά, τις περισσότερες φορές.  
Ας δούμε, λοιπόν, μερικές ιαπωνικές αφίσες  της περιόδου 1920 - 1940 . Αφίσες που δεν διαφημίζουν εκδηλώσεις συλλόγων, parties, συναυλίες, προεκλογικά ψέματα, μπουζουκόφατσες και μπουζουκομάγαζα.


Αφίσα για τη Μεγάλη Έκθεση σε ανάμνηση
της αυτοκρατορικής στέψης - Κιότο, 1928



Αφίσα εκλογών του Εργατικού Κόμματος
(
Harufusa Ohashi, 1928)




Αφίσα με το μήνυμα
"Το κλειδί για την αρμονία είναι το πνεύμα της αλληλοβοήθειας" 
(Ehime Factory Improvement Committee, 1929)



Αφίσα για το περιοδικό "The Masses" (Taishusha, 1929)



Αφίσα για τη 2η Μεγάλη Καλλιτεχνική Εργατική Έκθεση
(Japan Proletarian Artists Federation, 1929)

  

Καλλιτεχνικό Εργατικό Εργαστήριο (1930)





Αφίσα έκθεσης για αέρα και θάλασσα  - Τόκιο, 1930



Αφίσα έκθεσης για αέρα και θάλασσα  - Τόκιο , 1930



Αφίσα για την αποτροπή της φυματίωσης
(Ministry of Home Affairs - Social Affairs Bureau, 1930)



Αφίσες Γυμναστικής για το λαό
(Bureau of Postal Insurance, 1930)



Tohoku - Περιοχή αρωγής απόρων   (Federation of Tokyo Area Proletarian Organizations, 1931)


Φεστιβάλ Kusunoki Masashige(Kenkoku Kai, 1931) 


Αφίσα με το μήνυμα
"Ένας ευτυχισμένος εργαζόμενος δημιουργεί μια ευτυχισμένη οικογένεια"
(Labor Welfare Association, 1932)


Αφίσα με το μήνυμα "Clean Up Before Make Up" 

(Labor Welfare Association, 1932)

Αφίσα με το μήνυμα "Ασφάλεια οδηγεί σε απόδοση" (Labor Welfare Association, 1932)


Αφίσα με το μήνυμα "Η χρήση αλκοόλ οδηγεί τη ζωή σου σε ερείπια"
(Labor Welfare Association, 1932)





Αφίσα για την Εθνική Έκθεση - Οσάκα, 1933


Αφίσα για την Έκθεση στην Yokohama, 1935



Αφίσα για την Εθνική Έκθεση - Iga-Ueno, 1935




Αφίσα για τη Μεγάλη Έκθεση Προώθησης της Ιαπωνίας (City of Gifu, 1936)





Αφίσα για την Έκθεση στην επέτειο της κατασκευή
λιμενικών εγκαταστάσεων 
Hakata - Fukuoka, 1936

  

Αφίσα για την Έκθεση Εθνικής Άμυνας και Πόρων - Himeji, 1936



Αφίσα για την Έκθεση Εθνικής Άμυνας και Πόρων - Himeji, 1936



Αφίσα για την Βιομηχανική Έκθεση Japan-Manchuria - Toyama, 1936



Αφίσα για την Έκθεση Nagoya, 1937



Αφίσα για την Έκθεση Nangoku Tosa - Kochi, 1937



Αφίσα για την δεύτερη πολεμική Έκθεση Sino-Japanese - Osaka, 1938



Αφίσα για τη μεγαλύτερη κατασκευαστική Έκθεση
στην Ανατολική Ασία 
- Osaka, 1939



Αφίσα για την Έκθεση Επιστήμης Εθνικής Άμυνας - Tokyo/Kanagawa, 1940



Αφίσα για την Έκθεση Εθνικής Άμυνας - Hyogo, 1941


Αφίσα για την Έκθεση Εθνικής Άμυνας - Hyogo, 1941


Αφίσα για την Έκθεση Εθνικής Άμυνας - Hyogo, 1941



Αφίσα για την Έκθεση Εθνικής Άμυνας και Ανάπτυξης στην Ασία - Toyota City, 1941




   
Πηγές: 

  • "Japanese Posters and Handbills in the 1930s - Communication in Mass Society," published by National Museum of Modern Art, Tokyo, 2001
  • Nihon no Hakurankai, published by Heibonsha Limited, 2005