Σάββατο, 19 Μαΐου 2012

One World - One Drupa (2012)


H Drupa 2012 (3-16 Μαίου) τελείωσε και στέλνει σημαντικά μηνύματα στην παγκόσμια βιομηχανία εκτύπωσης και τα μέσα ενημέρωσης. Το πιο σημαντικό μήνυμα είναι ότι ο τομέας της εκτύπωσης έχει δυνατότητες και επενδύει δυναμικά στο μέλλον του. Αυτή η τάση ήταν ήδη ορατά από τα μισά της έκθεσης και οι εκθέτες ανέφεραν τη σύναψη πολλών συμφωνιών σε όλο τον κόσμο. Αυτή η προθυμία για επενδύσεις συνεχίστηκε με αμείωτο ρυθμό και στο δεύτερο μισό της έκθεσης. Προσθέστε σε αυτό το γεγονός ότι οι ειδικοί τονίζουν συγκεκριμένα τον πλούτο των καινοτομιών και των λύσεων για όλο το φάσμα του τομέα της εκτύπωσης. «Η Drupa ήταν μια μεγάλη επιτυχία για τον τομέα. Η εμπορική έκθεση έστειλε σημαντικά μηνύματα. Πολλές επιχειρηματικές ιδέες και καινοτομίες παρουσιάστηκαν εδώ και όλες οδηγούν σε μεγάλες επενδύσεις. Οτιδήποτε παρουσίασαν εδώ, οι 1.850 εκθέτες, κατά τη διάρκεια των τελευταίων δύο εβδομάδων θα ενισχύσει το αναπτυξιακό δυναμικό της εκτύπωσης και της βιομηχανίας των μέσων ενημέρωσης μακροπρόθεσμα.» λέει ο Bernhard Schreier, Πρόεδρος της Drupa 2012 και Πρόεδρος του Δ.Σ. σε Heidelberger Druckmaschinen AG, συνοψίζοντας τα αποτελέσματα της Drupa 2012. «Εδώ στο Ντίσελντορφ η έκθεση ολοκληρώθηκε και ορίστηκαν οι παράμετροι που θα καθορίσουν το μέλλον του κλάδου».


314.500 εμπειρογνώμονες από περισσότερες από 130 χώρες ήρθαν στην Drupa, στο Ντύσσελντορφ, 75.500 λιγότεροι από ό, τι το 2008. «Η πτώση δεν αποτελεί έκπληξη για μας και τον τομέα στο σύνολό του. Στη Γερμανία μόνο η βιομηχανία εκτυπώσεων έχασε περίπου 3.900 επιχειρήσεις με πάνω από 61.000 εργαζόμενους μεταξύ 2000 και 2011. Στις ΗΠΑ κατά την ίδια περίοδο περισσότερα από 7.700 εταιρίες εκτύπωσης έκλεισαν.» εξήγησε ο Werner Matthias Dornscheidt, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Messe Düsseldorf. «Σε αυτό το πλαίσιο, δεν είναι έκπληξη το γεγονός ότι λιγότεροι επισκέπτες ήρθαν στην Drupa 2012. Ωστόσο - και αυτό είναι το βασικό σημείο – οι πελάτες που ήρθαν στην Drupa δεν είναι μεγάλες αντιπροσωπείες ή  ομαδικά επιχειρηματικά ταξίδια. Είναι κορυφαία στελέχη που ταξίδεψαν στο Ντίσελντορφ. Η Drupa είναι σαφώς η εμπορική έκθεση που απευθύνεται στα κορυφαία στελέχη (decision-makers) των επιχειρήσεων.».

 
«Η Drupa έστειλε σημαντικά μηνύματα σε αυτό το δύσκολο κλίμα για τον τομέα μας. Αυτό μας δίνει την αισιοδοξία ότι το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των επενδύσεων σε πολλές αγορές σε όλο τον κόσμο, τώρα σταδιακά θα αξιοποιηθεί.», λέει ο
Dr Markus Heering, Διευθύνων Σύμβουλος της Print and Paper Technology Association στο πλαίσιο της German Engineering Federation VDMA. Πολλές παραγγελίες δόθηκαν κατά τη διάρκεια της έκθεσης τόσο από την πλευρά των μεγάλων κατασκευαστών εκτυπωτικών μηχανημάτων όσο και από τους προμηθευτές τους. Ο αριθμός των ερευνών αγοράς αυξάνονταν συνεχώς κατά τη διάρκεια της έκθεσης και αυτός είναι ο λόγος που πολλοί εκθέτες περιμένουν εκδήλωση ενδιαφέροντος από δυνητικούς πελάτες και μετά την λήξη της.
Αυτό δείχνει πόσο η Drupa 2012 υπερασπίζεται τη θέση της ως η σημαντικότερη και μεγαλύτερη Β2Β εμπορική έκθεση του κόσμου στον τομέα της - γεγονός που καταδεικνύεται και από τα αποτελέσματα της έρευνας των επισκεπτών. Οι επισκέπτες έρχονται στην Drupa με συγκεκριμένες επενδυτικές προθέσεις. Σχεδόν το 50% όλων των επισκεπτών κάνει συγκεκριμένες παραγγελίες - και οι περισσότεροι από αυτές πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια της έκθεσης. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη από τη στιγμή που, το ποσοστό των κορυφαίων στελεχών (decision-makers) μεταξύ των επισκεπτών έχει αυξηθεί σημαντικά από το 2008 (50,8% σε σύγκριση με 44,4% το 2008).


Με περισσότερους από 190.000 ξένους επισκέπτες η διεθνής απήχηση της Drupa συνεχίζεται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Αυτό που είναι εντυπωσιακό εδώ είναι ο μεγάλος αριθμός των εμπορικών επισκεπτών από την Ινδία που, φτάνοντας σήμερα περίπου 15.000, κατατάσσεται ως η δεύτερη μεγαλύτερη χώρα μετά τη Γερμανία (123.000 επισκέπτες). Μετά από αυτές τις δύο ακολουθούν Βέλγιο, Γαλλία, Ολλανδία, Μεγάλη Βρετανία, τις ΗΠΑ, την Ελβετία και την Ιταλία. Είναι ιδιαίτερα ευχάριστο να βλέπουμε το αυξανόμενο ποσοστό των επισκεπτών από τη Νότια και Κεντρική Αμερική (8,8% το 2012 σε σύγκριση με 7% το 2008) - και πιο συγκεκριμένα από τη Βραζιλία. Η προσέλευση των αντιπροσώπων του Τύπου στην Drupa 2012 είχε ιδιαίτερα διεθνή χαρακτήρα. Περίπου 2.400 δημοσιογράφοι ήρθαν από 75 χώρες.
 

Τα θέματα που κυριαρχούν στην Drupa 2012 ήταν συστήματα αυτοματισμού, εκτύπωση συσκευασίας, ψηφιακή εκτύπωση, υβριδικές τεχνολογίες, web- εκτυπωτικές εφαρμογές και εκτυπώσεις φιλικές προς το περιβάλλον. Για παράδειγμα, το 40% των επισκεπτών δήλωσαν ότι ενδιαφέρονται για ψηφιακές μηχανές εκτύπωσης και ψηφιακά συστήματα εκτύπωσης. Επίσης, δόθηκε μεγάλη έμφαση στα θέματα που αφορούν το μέλλον της ηλεκτρονικής εκτύπωσης. Αυτό τονίστηκε στην Drupa με διάφορους τρόπους όπως
  με το Drupa innovation park, το Drupa cube και με επίσημες ξεναγήσεις σε πολλά περίπτερα.


«Στην Drupa 2012 δόθηκε έμφαση στον Τεχνολογικό Τομέα σε υπερθετικό βαθμό. Με αυτό τον τρόπο αποδείχθηκε ότι η εκτύπωση είναι πιο ζωντανή από ποτέ!», δήλωσε ο Rolf Schwarz, ο Πρόεδρος της γερμανικής Print and Media Association Bundesverband Druck und Medien. «Υπήρχαν εντυπωσιακές καινοτομίες σε όλα τα στάδια εκτύπωσης. Ήμουν ιδιαίτερα ενθουσιασμένος από τους προμηθευτές και τους κατασκευαστές μηχανημάτων αναλωσίμων, εκτύπωσης και της περαιτέρω επεξεργασίας όπου από κοινού έπεισαν τους επισκέπτες για τη ροή εργασίας, την παραγωγή λύσεων, τα εξαιρετικά προϊόντα. Offset και τις ψηφιακές λύσεις εκτύπωσης, αντί να ανταγωνίζονται μεταξύ τους στο πλαίσιο της έκθεσης.».


Επίσης, δημιουργήθηκε ένα θετικό αποτέλεσμα από το ειδικό πρόγραμμα υποστήριξης της έκθεσης. Πάνω από το 20% των επισκεπτών ενδιαφέρθηκε για το Drupa innovation park και το Drupa cube που υποστηρίχτηκαν από την Digi:media. Με πάνω από 130 εκθέτες, στην Αίθουσα του 7,0 το Drupa innovation park (DIP) ήταν ένα κομβικό σημείο για τις καινοτομίες στον τομέα των ψηφιακών μέσων. «Το Drupa innovation park 2012 ήταν μία από τις μοναδικές περιοχές της έκθεσης, που εστίαζε σε νέες ιδέες. Η λογική δεν ήταν να υπάρχουν πολλές νέες ιδέες σε ένα τεράστιο περίπτερο, αλλά να παρουσιάζονται με τέτοιο τρόπο ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να τις δουν και να τις κατανοήσουν.», εξηγεί ο Frank Romano, καθηγητής στο Meritus, Rochester Institute of Technology στις ΗΠΑ. «Η Drupa είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες εμπορικές εκθέσεις, επειδή κάνει αυτό ακριβώς. Εστιάζει σε ιδέες που δεν ανήκουν στην τρέχουσα κατάσταση, αλλά πρόκειται να το κάνουν στο μέλλον. Έτσι, το Drupa innovation park παρουσιάζει καινοτόμες ιδέες, αλλά και το ίδιο είναι μια αυτές.».


Ενώ η έκθεση γενικότερα εστιάζεται στην τεχνολογία, στον Drupa cube, στη μοντέρνα αίθουσα 7Α, τα πάντα περιστρέφονταν γύρω από τις τάσεις σε cross-media και print-based communication. Στην διάρκεια των 13 ημερών στο Γερμανικό-Αγγλικό πρόγραμμα του συνεδρίου συμμετείχαν πάνω από 80 ομιλητές που σκοπό είχαν να βοηθήσουν τους αγοραστές εκτυπωτικών συστημάτων, τους marketing decision-makers, τους διαφημιστές, τους εκδοτικούς οίκους και τους σχεδιαστές. Πέρα από τις διαφορετικές θεματικές ημέρες περίπου 1.000 ειδικοί από 55 χώρες συγκέντρωσαν πληροφορίες εδώ σχετικά με τις cross-media campaigns, τους εκδοτικούς οίκους, τις νέες τάσεις στις εφημερίδες, τα βιβλία και της παραγωγή περιοδικών, τις out-of-home applications, το dialogue marketing, τη συσκευασία, την εκτύπωση και των ηλεκτρονικών μέσων παραγωγής.

Η επόμενη Drupa θα πραγματοποιηθεί 2-15 Ιουνίου 2016.
Πληροφορίες στο www.drupa.com 





 

Η ιστορία της Τυπογραφίας σε ένα Ελληνικό Μουσείο




Το Μουσείο Τυπογραφίας, προσφέρει στον επισκέπτη μια γνωριμία με τη τέχνη της τυπογραφίας και τα τυπογραφικά μηχανήματα που τη συνόδευσαν στη μακρά πορεία και εξέλιξή της.

Συγκεκριμένα στεγάζεται σ’ ένα χώρο που δημιούργησαν στα Χανιά ο εκδότης Γιάννης Γαρεδάκης και η σύζυγος του, Ελένη και λειτουργεί με δαπάνες της τοπικής εφημερίδας «Χανιώτικα Νέα».

Η συλλογή του μουσείου περιλαμβάνει δυσεύρετα και περίτεχνα τυπογραφικά πιεστήρια, που χρονολογούνται από τον 19ο αιώνα, αλλά και πιο σύγχρονα, αυτόματα πιεστήρια που λειτούργησαν κατά τη διάρκεια του 20ού. Παράλληλα, παρουσιάζονται διάφορα εργαλεία, πάγκοι εργασίας, τυπογραφικά στοιχεία. Ένα πιστό αντίγραφο του ξύλινου πιεστηρίου του Γουτεμβέργιου (από τα τρία που σώζονται ανά την Ευρώπη), εργαλεία, πάγκοι στοιχειοθεσίας, τυπογραφικά στοιχεία, μία λινοτυπική μηχανή, κοπτικές μηχανές, μηχανές βιβλιοδεσίας, όλα εκείνα τα συστατικά, που συντελούσαν στην αποτύπωση της λέξης, της έννοιας, της είδησης. 


 
Τα περισσότερα από τα περίπου 30 μεγάλα κομμάτια της συλλογής έχουν αγοραστεί από τη Γερμανία, την Ελβετία και την Ολλανδία.


Επιπλέον, στο Μουσείο βρίσκει κανείς σπάνια βιβλία, που χρονολογούνται από τον 16ο αιώνα, πρωτότυπα φύλλα κρητικών εφημερίδων από το 1890, χάρτες, χαρτονομίσματα και γραμματόσημα εποχής.


Στον χώρο του Μουσείου στεγάζεται και μία σημαντική βιβλιοθήκη κρητικών βιβλίων, εφημερίδων και περιοδικών. Το υλικό αυτό καταγράφεται και συνεχώς ενημερώνεται, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι στους άμεσους στόχους είναι και η δυνατότητα ηλεκτρονικής πρόσβασης για κάθε ενδιαφερόμενο. Στόχος της βιβλιοθήκης, μεταξύ άλλων, είναι η συγκέντρωση πάσης φύσεως εντύπων (περιοδικά, χάρτες, ημερολόγια, κ.λπ.) που έχουν γραφτεί για την Κρήτη, όπως και βιβλίων κρητικών συγγραφέων.


Το Μουσείο Τυπογραφίας των «Χανιώτικων Νέων» βρίσκεται στο κτίριο 13-03 στο Βιοτεχνικό Πάρκο Χανίων.

Η ηλεκτρονική του διεύθυνση είναι http://www.typography-museum.gr και η επικοινωνία μπορεί να γίνει μέσω του e-mail info@typography-museum.gr και το τηλέφωνο 28210 80091. 


Αυτόματο τυπογραφικό πιεστήριο
Μοντέλο: Heidelberg
Γερμανία 1920 - 1970 

Σιδερένιο τυπογραφικό πιεστήριο
Μοντέλο: Hagar Krause (1835)
Γερμανία

Λινοτυπική μηχανή
Μοντέλο: Intertype ΗΠΑ


Κάσες ταξινόμησης μεταλλικών τυπογραφικών στοιχείων 



Τρίτη, 15 Μαΐου 2012

Μαλλιά - κουβάρια. Όταν η επιλογή και το ξεγύρισμα γίνονται ρίσκο.


Μια από τις πιο δύσκολες εργασίες στο Photoshop είναι η επεξεργασία και το ξεγύρισμα μιας ανθρώπινης φιγούρας με μαλλιά με σκοπό την μεταφορά της σε άλλο φόντο.
Ας προσπαθήσουμε να λύσουμε το πρόβλημα με τη χρήση μάσκας.




Βήμα 1.
Προετοιμασία εικόνας για τη δημιουργία μάσκας 


1.1 Κάντε Duplicate το layer της φωτογραφίας. Δεξί κλικ πάνω στο layer και επιλέγετε Duplicate.

1.2 Αφαιρείτε το χρώμα από το νέο layer. Από το menu επιλέγετε Image / Adjustments / Channel Mixer και επιλέγετε την παράμετρο «Monochrome»

1.3 Κάντε Duplicate στο νέο μονόχρωμο layer.

1.4 Επιλέγετε το νέο μονόχρωμο layer και από το πεδίο Blend Mode επιλέγετε «Overlay»

1.5 Έχοντας επιλεγμένο το ίδιο layer κάνετε δεξί κλικ και επιλέγετε «Merge Down». 


1.6 Τώρα τα δύο μονόχρωμα layers έγιναν ένα, με πολύ έντονο κοντράστ. 



Βήμα 2.
Δημιουργία μονόχρωμου ειδώλου

2.1 Επιλέγετε το Brush tool και από την αντίστοιχη γραμμή εργαλείων που εμφανίζεται επιλέγετε ένα edged brush με μεγάλη διάμετρο, 100% Hardness, 100% Opacity και από το πεδίο «Mode» επιλέγετε «Overlay» 



2.2 Στο Foreground Color επιλέγετε 100% Black

2.3 Αρχίστε και βάφετε το είδωλο της εικόνας. Το βάφετε ολόκληρο, πρόσωπο σώμα κ.λπ. αλλά στο στάδιο αποφύγετε να βάψετε τις άκρες στο περίγραμμα των μαλλιών.

2.4 Κάθε κλικ του Mouse ο τόνος του μαύρου γίνεται ακόμα σκουρότερος. Ο τόνος που απαιτείται σε αυτό το στάδιο πρέπει να είναι 100% Black. Παρατηρήστε ότι, λόγω της παραμέτρου «Overlay», αλλάζουν οι τόνοι μόνο στο είδωλο και όχι στο λευκό φόντο.

2.5 Αλλάζετε στο πεδίο Blend Mode την επιλογή από «Overlay» σε «Normal». Αυτό θα εξασφαλίσει την ολοκλήρωση της δημιουργίας της μάσκας. 



Βήμα 3.
Δημιουργία Levels adjustment layer


3.1 Από το μενού επιλέγετε New adjustment layer / Levels. Έτσι δημιουργείτε ένα νέο Levels adjustment layer.

3.2 Στο παράθυρο που εμφανίζεται πατάτε Ok χωρίς να κάνετε καμία επιλογή.

3.3 Παρατηρήστε ότι στο Levels adjustment layer υπάρχει και ένα κενό πλαίσιο μάσκας. Σε αυτό το σημείο θα τοποθετήσετε ότι έχετε φτιάξει στο προηγούμενο μονόχρωμο layer. Για να γίνει αυτό δείτε το επόμενο βήμα 4



Βήμα 4.
Δημιουργία Μάσκας


4.1 Επιλέξτε το μονόχρωμο layer

4.2 Από το μενού Select επιλέξτε All

4.3 Από το μενού Edit επιλέξτε Copy Merged

4.4 Πατώντας το πλήκτρο Alt επιλέξτε το πλαίσιο της μάσκας από το Levels adjustment layer. Θα εμφανιστεί ο κενός χώρος της μάσκας στη θέση της εικόνας

4.5 Από το μενού Edit επιλέξτε Paste. Το μονόχρωμο είδωλο θα εμφανιστεί μέσα στο χώρο της μάσκας

4.6 Πατώντας πάλι το Alt κάντε κλικ το layer με το πλαίσιο της μάσκας

4.7 Απενεργοποιείστε το layer με το μονόχρωμο είδωλο, κάνοντας κλικ στο αντίστοιχο εικονίδιο με το «μάτι». To layer αυτό δεν είναι χρήσιμο πλέον. 




Βήμα 5.
Προσθήκη Background


5.1 Επιλέξτε μια φωτογραφία που θα τοποθετηθεί για Background

5.2 Τοποθετήστε την σε ένα layer πριν από το Levels adjustment layer 


5.3 Επιλέξτε το Levels adjustment layer και από το πεδίο Blend Mode επιλέγετε «Multiply»

5.4 Επιλέξτε το Background layer κάντε δεξί κλικ και στην συνέχεια επιλέξτε «Create clipping mask» 





Μικρές διορθώσεις της μάσκας

1. Σε περίπτωση που το περίγραμμα του έγχρωμου ειδώλου δεν εφαρμόζει καλά στο φόντο, εμφανίζοντας κάποια pixels, τότε πρέπει να διορθώσετε την μάσκα. Επιλέγετε το πλαίσιο της μάσκας (από το Levels adjustment layer), πατώντας το πλήκτρο Alt. Επιλέγετε όλες τις περιοχές που έχουν περίγραμμα και από το μενού Filter επιλέγετε Blur/ Gaussian Blur δίνετε στην παράμετρο 1 έως 2 pixels και πατάτε Οk.
Το ίδιο ακριβώς μπορείτε να κάνετε και όταν το περίγραμμα των μαλλιών φαίνεται άγριο.



2. Σε περίπτωση που το περίγραμμα των μαλλιών δεν είναι το αναμενόμενο μπορείτε να τονίσετε τις λεπτομέρειες διορθώνοντας τη μάσκα. Επιλέγετε το πλαίσιο της μάσκας (από το Levels adjustment layer), πατώντας το πλήκτρο Atl. Επιλέγετε την περιοχή των μαλλιών. Από το μενού Image επιλέγετε Adjust/ Levels τοποθετώντας τους δείκτες ανοικτών, μεσαίων και σκούρων τόνων σε άλλη θέση θα παρατηρήσετε ότι το περίγραμμα των μαλλιών αλλάζει. Ρυθμίστε τους δείκτες στο σημείο που θέλετε και πατάτε Οk.

3. Σε περίπτωση που τα μαλλιά εμφανίζουν ένα άσπρο περίγραμμα αυτό λέγεται «Halo». Το φαινόμενο αυτό εμφανίζεται ιδιαίτερα όταν το φόντο είναι σκούρο. Για να μειωθεί κάνετε ότι και στην προηγούμενη οδηγία (2) μόνο που το μεσαίο δείκτη τον κουνάτε προς τα αριστερά μέχρι να εξαφανιστεί το άσπρο περίγραμμα. Σε περίπτωση που το «Halo» επιμένει μπορείτε να το μειώσετε χρησιμοποιώντας το Brush Tool, βάφοντας τις περιοχές με άσπρο χρώμα και με opacity 10-20%.


Σάββατο, 12 Μαΐου 2012

33 ways to stay creative




Η χρωματική θεωρία με μια μόνο εικόνα



Σχετικά άρθρα

Πως αντιλαμβάνονται τα χρώματα οι γυναίκες και οι άνδρες;


How would you like your graphic design?