Σάββατο, 31 Μαρτίου 2012

Το λογότυπο της Unilever


Η Unilever είναι μια Αγγλο-ολλανδική εταιρεία με ένα πολύ μεγάλο χαρτοφυλάκιο επώνυμων προϊόντων που καλύπτουν τούς τομείς της διατροφής, της υγιεινής και της προσωπικής φροντίδας. Ο Wolff Olins, συνεργάστηκε με την Unilever με στόχο τη δημιουργία ενός νέου λογοτύπου για την εταιρεία, αντικαθιστώντας το παλιό λογότυπο, το οποίο δημιουργήθηκε το 1970.

Το λογότυπο που δημιουργήθηκε αποτελείται από είκοσι έξι εικονίδια, συνδυασμένα περίπλοκα έτσι ώστε να σχηματίσουν το γράμμα «U». Ο Wolff Olins σε συνεργασία με τον creative director Coomber Lee, εφάρμοσαν μια δημιουργική διαδικασία σύμφωνα με την οποία, σκέφτηκαν πώς και σε ποιόν τομέα δραστηριοποιείτε η Unilever και για κάθε δραστηριότητα σχεδίασαν ένα εικονίδιο, το οποίο το πρόσθεσαν στην συνολική φόρμα του γράμματος «U».



Επεξήγηση των εικονιδίων Unilever


Ήλιος
Η βασική μας πηγή ενέργειας. Ο ήλιος παραπέμπει στην Αγγλική πόλη Port Sunlight όπου και βρίσκονται οι ρίζες της Unilever. Επιπλέον, ο ήλιος συνδέεται με αρκετά από τα προϊόντα της όπως το Flora, το Omo κ.λπ. τα οποία χρησιμοποιούν την «ηλιακή ακτινοβολία» ως μέρος της διαφημιστικής τους επικοινωνίας.


Χέρι – Λουλούδι
Το χέρι είναι σύμβολο της αίσθησης, της φροντίδας και της ανάγκης. Ακόμα, αντιπροσωπεύει την επιδερμίδα και το άγγιγμα. Αντίστοιχα το λουλούδι συμβολίζει το άρωμα. Και τα δύο σύμβολα μαζί αντιπροσωπεύουν τα ενυδατικά συστατικά.


Μέλισσα
Η μέλισσα αντιπροσωπεύει τη δημιουργία, τη γονιμοποίηση, τη σκληρή δουλειά και τη βιοποικιλότητα. Επιπλέον, συμβολίζει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες.

DNA

Η διπλή έλικα του DNA, είναι η γενετική αποτύπωση της ζωής και ένα σύμβολο της βιοτεχνολογίας. Είναι το κλειδί για μια υγιείς ζωή. Ο ήλιος είναι το μεγαλύτερο συστατικό της ζωής και το DNA το μικρότερο.
Μαλλιά
Είναι το σύμβολο της ομορφιάς και της καλής εμφάνισης. Το σύμβολο των μαλλιών έχει τοποθετηθεί σκόπιμα δίπλα σε δύο άλλα σύμβολα. Στο σύμβολο του λουλουδιού αντιπροσωπεύοντας έτσι, την καθαριότητα και το ωραίο άρωμα και στο σύμβολο του χεριού δείχνοντας την απαλότητα.
Φοίνικας
Ο φοίνικας είναι μια πολύ σημαντική πηγή ενέργειας. Από αυτόν παράγονται καρύδες και λάδι. Επιπλέον, ο φοίνικας συμβολίζει τον παράδεισο.
Σάλτσες
Το συγκεκριμένο σύμβολο αντιπροσωπεύει τη διαδικασία της ανάμειξης διαφόρων υλικών. Χρησιμοποιείται συνήθως σε περιπτώσεις που πρέπει να τονιστεί η αίσθηση της γεύσης με τη χρήση και ανάμειξη πρόσθετων υλικών.
Μπολ
Το σύμβολο αυτό δείχνει ένα μπολ που περιέχει έτοιμο φαγητό με ωραία μυρωδιά. Αντιπροσωπεύει τα έτοιμα γεύματα, τα ζεστά ποτά και τις σούπες. 

Κουτάλι
Το σύμβολο της διατροφής, της γεύσης και της μαγειρικής.

Μυρωδικά & Γεύσεις
Αντιπροσωπεύει το τσίλι και τα φρέσκα συστατικά των τροφών.

Ψάρι
Αντιπροσωπεύει την τροφή, τη θάλασσα και το καθαρό νερό. 

Αντανάκλαση
Συμβολίζει την καθαριότητα, την υγεία και οτιδήποτε λάμπει από ενέργεια.

Πουλί
Είναι το σύμβολο της ελευθερίας. Υποδηλώνει την ξεκούραση από τις καθημερινές δουλειές και την απόλαυση της ζωής.

Τσάι
Αυτό το σύμβολο του φυτού ή του βλαστού από τσάι, υποδηλώνει την ανάπτυξη και την καλλιέργεια.

Χείλια
Συμβολίζουν την ομορφιά, την καλή εμφάνιση και τη γεύση. 

Παγωτό
Το εικονίδιο αυτό δείχνει ένα κέρασμα και συμβολίζει την απόλαυση και την ευχαρίστηση.

Ανακύκλωση
Το γνωστό σύμβολο της ανακύκλωσης, στην περίπτωση της Unilever αποτελεί δέσμευση.

Σωματίδια
Το σύμβολο αυτό είναι μια αναφορά στην επιστήμη, στις φυσαλίδες και σε οτιδήποτε έχει σχέση με αφρό. 

Κατεψυγμένα προϊόντα
Εδώ πρόκειται για δύο σύμβολα. Το πρώτο αναπαριστά ένα φυτό ως σύμβολο φρεσκάδας και το δεύτερο μια νιφάδα ως σύμβολο της ψύξης. Ο συνδυασμός των δύο συμβόλων αναφέρεται στην μετατροπή φρέσκων προϊόντων σε κατεψυγμένα.

Καρδιά
Ένα σύμβολο αγάπης, φροντίδας και υγείας

Βαζάκι
Συμβολίζει ένα βάζο με κρέμα που σχετίζεται με την προσωπική φροντίδα

Ρούχα
Το εικονίδιο αυτό αντιπροσωπεύει την καθαρή μπουγάδα και την ωραία εμφάνιση 

Κύμα ή υγρό
Αυτό το σύμβολο έχει δύο σημασίες. Ως κύμα αντιπροσωπεύει την καθαριότητα την φρεσκάδα και την ενεργητικότητα. Ως υγρό αναφέρεται στο φρέσκο νερό και την αγνότητα.

Σάββατο, 24 Μαρτίου 2012

Η ανατομία των τυπογραφικών στοιχείων


Τυπογραφία είναι η μελέτη και η εφαρμογή διαφορετικών τύπων γραμμάτων – γραμματοσειρών. H μελέτη αυτή επικεντρώνεται στον τρόπο που κάθε τύπος γράμματος επηρεάζει την εμφάνιση ενός κειμένου, έτσι ώστε να μεταδίδεται το επιθυμητό μήνυμα μέσω αυτού. 

Στο άρθρο αυτό παρουσιάζονται οι βασικές αρχές στις οποίες στηρίζεται ο σχεδιασμός ενός γράμματος, ανάλογα με τον τύπο της γραμματοσειράς που ανήκει. 


Baseline
Η νοητή γραμμή στην οποία βασίζονται όλα τα γράμματα μια πρότασης, χωρίς να υπολογίζουμε τις άνω και κάτω προεκτάσεις.

Ascent Line
Η νοητή γραμμή μέχρι την οποία φτάνει η άνω προέκταση (ascender) ενός γράμματος.

Cap Line
Η νοητή γραμμή μέχρι την οποία φτάνει το ύψος ενός κεφαλαίου γράμματος.

Mean Line
Η νοητή γραμμή μέχρι την οποία φτάνει το ύψος ενός πεζού γράμματος.

Descent Line
Η νοητή γραμμή μέχρι την οποία φτάνει η κάτω προέκταση (descender) ενός γράμματος.





Stroke

Τα διαγώνια τμήματα των γραμμάτων, όπως αυτά των «Ν», «Μ» ή «Υ». 

Bracket 

Το καμπύλο τμήμα μιας πατούρας που τη συνδέει με το stroke.

Hairline

Το λεπτότερο σημείο μιας γραμματοσειράς που έχει διάφορα πλάτη.


Axis / Άξονας
Ο κάθετος άξονας στο κέντρο του γράμματος βάσει του οποίου αλλάζει το βάρος του γράμματος.





Loop

To στρογγυλό τμήμα ενός γράμματος όπως των «g», «p», «b».

Chin 

Το γωνιώδες τελείωμα του «G».





Apex

Το ψηλότερο σημείο ενός γράμματος. Η γωνία που σχηματίζεται όταν συναντιούνται δύο strokes.

Shoulder ή body

Η καμπύλη που σχηματίζεται στο «h» ή το «n».

Vertex

Η γωνία που σχηματίζεται στο κατώτερο σημείο που συναντιούνται δύο strokes ενός γράμματος

Ascenders και descenders / άνω και κάτω προεκτάσεις

Η άνω προέκταση είναι το τμήμα του γράμματος που εκτείνεται πάνω από το x-height και η κάτω αυτή που εκτείνεται κάτω από τη baseline.





Leg

Το κάτω διαγώνιο stroke του «Κ» και του «R».

Terminal 
Tο τελείωμα ενός stroke.

Tail
Ονομάζονται tails τo κατωφερές stroke ενός «Q» «Κ» ή «R» και τα κατωφερή τμήματα των
«g», «j», «p», «q» και «y».

Stem 

To κύριο κάθετο ή διαγώνιο stroke ενός γράμματος.

Crossbar

To οριζόντιο stroke του «Α» και του «Η». To crossbar ενώνει δύο stems.

Cross stroke

To οριζόντιο stroke που τέμνει ένα stem.





Serif / πατούρα

Η προέκταση ή απόληξη ενός κάθετου ή οριζόντιου stroke.

Link

Το τμήμα που συνδέει τα δύο κοίλα ενός«g».

Spine

To καμπύλο stroke του «S» και του «s».

Ear

To πάνω τελείωμα ενός «r» ή «f»

Arm, bar ή crossbar

Ένα οριζόντιο stroke που είναι ανοιχτό σε μια ή και στις δύο πλευρές του, όπως στα «Τ», «F» και «Ε».





Crotch 

Το σημείο που τέμνονται τα διαγώνια strokes του «Κ».

Counter / Οφθαλμός
To counter είναι ο κενός χώρος ενός γράμματος που περιβάλλεται από ένα bowl.

Bowl / κοίλο
To Bowl είναι το κοίλο μέρος ενός γράμματος που δημιουργεί ένα counter.





Aperture
Ο όρος αυτό αφορά ένα στενό άνοιγμα στο σχέδιο ενός γράμματος, όπως για παράδειγμα τα γράμματα "a" και "e". Το μέγεθος του ανοίγματος διαφέρει ανάλογα με τον τύπο κάθε γραμματοσειράς, έτσι ώστε να είναι κάθε χαρακτήρας ευανάγνωστος.

Spur
Η μικρή άκρη που σχηματίζεται στην κατάληξη των γραμμάτων π.χ. όπως στα "a" και "G".

Juncture ή Joint

Το σημείο που ενώνεται ένα τμήμα shoulder με ένα τμήμα leg.




Ball Terminal

Ένα μικρό κυκλικό σχήμα στο τελείωμα ενός stroke, όπως π.χ. στο γράμμα "r", ή στο τελείωμα ενός tail όπως π.χ. στο γράμμα "y". 

Bracket
Σε ένα γράμμα serif είναι η ομαλή και καμπύλη μετάβαση σε ένα stem ή bar, σε αντίθεση με τη γωνία των γραμματοσειρών slab serif.





Cap height
Το συνολικό ύψος ενός κεφαλαίου γράμματος.

Point Size

Το συνολικό ύψος ενός πεζού γράμματος.

X-height
Ως x-height υπολογίζεται το ύψος ενός γράμματος από την baseline μέχρι την mean line, χωρίς να υπολογίζονται οι ascenders και descenders προεκτάσεις, αν υπάρχουν.

Ligature
Πρόκειται για ένα σύμπλεγμα δύο ή τριών, πεζών ή κεφαλαίων γραμμάτων που αποδίδονται σαν ένα. Συνήθως, τα συμπλέγματα μεταξύ δύο πεζών γραμμάτων είναι f+f, f+i, f+l και τα συμπλέγματα μεταξύ τριών πεζών γραμμάτων είναι f+f+i, f+f+l. Αντίστοιχα, τα συμπλέγματα μεταξύ δύο κεφαλαίων γραμμάτων είναι V+A, T+W, T+Y, U+R.


Πηγές

  • Τυπογραφία, Ambrose Harris, Dart Books
  • To σχέδιο του γράμματος, Τάκης Κατσουλίδης
  • Τypophile.com
  • Dev.e-types.com

Σάββατο, 17 Μαρτίου 2012

Διορθώστε τους χρωματικούς τόνους μιας φωτογραφίας



Στόχος της ακόλουθης επεξεργασίας είναι, από μια υποβαθμισμένη τονικά φωτογραφία, να εμφανιστούν οι σωστοί χρωματικοί τόνοι. Για να γίνει αυτό πρέπει αρχικά να εντοπίσουμε τρεις βασικούς τόνους έναν φωτεινό, έναν σκούρο και έναν μεσαίο και στη συνέχεια βάσει αυτών, θα γίνει η τελική επεξεργασία.


Αριστερά είναι η αρχική φωτογραφία
και δεξιά το αποτέλεσμα μετά την επεξεργασία.

Εντοπισμός βασικών τόνων
1. Επιλέγετε από το μενού Layer / New Adjustment Layer / Threshold. Εμφανίζεται ένα δεύτερο layer με τη σχετική λειτουργία.
2. Μετακινείτε τον δείκτη δεξιά μέχρι να απομείνουν μόνο λίγα λευκά σημεία. Αυτοί είναι οι φωτεινοί τόνοι της φωτογραφίας. Πατάτε Ok


3. Από το Toolbar και την ομάδα εργαλείων Eyedropper Tool, επιλέγετε το εργαλείο Color Sampler Tool. Με το δείκτη του ποντικιού κάνετε ένα κλικ, μαρκάροντας ένα από τα λευκά σημεία.


4. Επιλέγετε πάλι το Threshold Layer και μετακινείτε τον δείκτη αριστερά μέχρι να απομείνουν μόνο λίγα μαύρα σημεία. Αυτοί είναι οι σκούροι τόνοι της φωτογραφίας. Πατάτε Ok


5. Από το Toolbar και την ομάδα εργαλείων Eyedropper Tool, επιλέγετε το εργαλείο Color Sampler Tool. Με το δείκτη του ποντικιού κάνετε ένα κλικ, μαρκάροντας ένα από τα σκούρα σημεία.
6. Δημιουργείτε ένα ακόμα Layer, ανάμεσα στα δύο πρώτα.
7. Γεμίζετε το νέο Layer με γκρι χρώμα. Για να γίνει από το μενού επιλέγετε Edit / Fill και από το πεδίο Use επιλέγετε 50% Gray. Πατάτε Ok.
8. Επιλέγετε το νέο Layer και αλλάζετε το Blending Mode σε Difference.
9. Επιλέγετε πάλι το Threshold Layer πάλι και μετακινείτε τον δείκτη αριστερά και μετά δεξιά μέχρι να απομείνουν μόνο λίγα μαύρα σημεία. Αυτοί είναι οι μεσαίοι τόνοι της φωτογραφίας (αν υπάρχουν). Πατάτε Ok


10. Από το Toolbar και την ομάδα εργαλείων Eyedropper Tool, επιλέγετε το εργαλείο Color Sampler Tool. Με το δείκτη του ποντικιού κάνετε ένα κλικ, μαρκάροντας έναν από τους μεσαίους τόνους.

Τονική Διόρθωση της φωτογραφίας
11. Απενεργοποιείτε όλα τα Layers εκτός από αυτό με την φωτογραφία.
12. Επιλέγετε από το μενού Layer / New Adjustment Layer / Levels.


13. Στο παράθυρο που εμφανίζεται υπάρχουν τρία Eyedropper Tools. Το κάθε ένα χρησιμοποιείται για την επιλογή αντίστοιχα των σκούρων, μεσαίων και φωτεινών τόνων.
14. Επιλέγετε το πρώτο Eyedropper Tool και κάνετε κλικ πάνω στο σημάδι με τον σκούρο τόνο (βήμα 5). Στη συνέχεια, επιλέγετε το δεύτερο Eyedropper Tool και κάνετε κλικ πάνω στο σημάδι με τον μεσαίο τόνο (βήμα 9). Τέλος, επιλέγετε το τρίτο Eyedropper Tool και κάνετε κλικ πάνω στο σημάδι με τον φωτεινό τόνο (βήμα 3).


Προσοχή στην επιλογή των τόνων! Κάθε διαφορετικός τόνος δίνει και άλλο αποτέλεσμα στη φωτογραφία.

Πέμπτη, 15 Μαρτίου 2012

Πώς να τονίσετε το φώς με ρεαλιστικό τρόπο



Το φώς δημιουργεί μια παράξενη υφή στον ουρανό και στη φωτογραφία γενικότερα. Υπάρχουν σκοτεινά και φωτεινά σημεία, που μερικές όμως φορές δεν φαίνονται ιδιαίτερα. 

Για να τονίσετε, με φυσικό τρόπο, τις διαφορές αυτές, μπορείτε να ζωγραφίσετε περισσότερο φως στα σημεία που θέλετε.

Αριστερά είναι η αρχική φωτογραφία και δεξιά είναι το αποτέλεσμα μετά την επεξεργασία. 
Για να γίνει αυτό : 
  1. Δημιουργείτε ένα νέο Layer. Από το menu επιλέγετε Layer / New / Layer


  2. Στην παλέτα Layer στο πεδίο Blending mode, από Normal επιλέγετε Color Dodge 
  3. Στο πεδία Οpacity επιλέγετε περίπου 15% 
  4. Με το εργαλείο Eyedropper Tool επιλέγετε το χρώμα από την περιοχή που θέλετε να φωτίσετε. 
  5. Στη συνέχεια, στο νέο Layer, χρησιμοποιώντας ένα απαλό πινέλο (soft Βrush Τool) ζωγραφίζετε μερικές πινελιές στο σημείο που θέλετε.



  6. Το ίδιο κάνετε και για τις υπόλοιπες περιοχές που θέλετε να τονίσετε. Επιλέγετε χρώμα και βάφετε την περιοχή που θέλετε.

     
Με τον τρόπο αυτό αυξάνετε όχι μόνο το φως αλλά και ο κορεσμός (saturation), δίνοντας έτσι στη φωτογραφία ένα διαφορετικό αποτέλεσμα.



Δευτέρα, 12 Μαρτίου 2012

Κωδικοποίηση Unicode



Το πρότυπο Unicode είχε τον ρητό στόχο να ξεπεράσει τους περιορισμούς των παραδοσιακών κωδικοποιήσεων χαρακτήρων όπως αυτοί ορίζονται από το ISO 8859 πρότυπο που χρησιμοποιήθηκε ευρέως σε πολλές χώρες στον κόσμο αλλά παρουσίαζε προβλήματα ασυμβατότητας μεταξύ των διαφορετικών υλοποιήσεών του. Πολλές παραδοσιακές κωδικοποιήσεις χαρακτήρων μοιράζονται ένα κοινό πρόβλημα στο ότι επιτρέπουν υποστήριξη δύο αλφαβήτων, συνήθως του Λατινικού και ενός τοπικού, αλλά δεν υποστηρίζουν πολλές γλώσσες. Tο διεθνές πρότυπο Unicode στοχεύει στην κωδικοποίηση όλων των συστημάτων γραφής που χρησιμοποιούνται στον πλανήτη ώστε να γίνει δυνατή η αποθήκευση στη μνήμη ενός υπολογιστή το κείμενο μιας οποιασδήποτε γλώσσας συμπεριλαμβανομένων και συμβόλων επιστημών, όπως μαθηματικά, φυσική κτλ.
Παρά τα τεχνικά προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί το Unicode έχει καθιερωθεί ως το πιο πλήρες σύνολο χαρακτήρων και ως η προτιμότερη κωδικοποίηση σε πολυγλωσσικό λογισμικό.




To Unicode είναι ένα είδος κωδικοποίησης που προτείνει έναν και μοναδικό αριθμό για κάθε χαρακτήρα. Κατά βάση, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, αποθηκεύουν γράμματα και άλλους χαρακτήρες αντιστοιχώντας στο καθένα τους έναν αριθμό. Πριν την εφεύρεση του Unicode, υπήρχαν εκατοντάδες διαφορετικές κωδικοσελίδες. Λόγω περιορισμών μεγέθους όμως, σε καμία κωδικοσελίδα δεν χωρούσαν αρκετοί χαρακτήρες.
Εκτός αυτού, οι κωδικοσελίδες αυτές διαφωνούσαν μεταξύ τους. Έτσι, δύο κωδικοσελίδες μπορούσαν κάλλιστα να χρησιμοποιούν τον ίδιο αριθμό για δύο διαφορετικούς χαρακτήρες ή να χρησιμοποιούν διαφορετικούς αριθμούς για τον ίδιο χαρακτήρα. Κάθε υπολογιστής έπρεπε να υποστηρίζει πλήθος διαφορετικών κωδικοσελίδων, ταυτόχρονα κάθε φορά που δεδομένα μεταφέρονταν μεταξύ διαφορετικών κωδικοσελίδων ή λειτουργικών συστημάτων, και τα δεδομένα αυτά κινδύνευαν να αλλοιωθούν.
To Unicode προτείνει έναν μοναδικό αριθμό για κάθε χαρακτήρα, ανεξάρτητα από το λειτουργικό σύστημα, ανεξάρτητα από το λογισμικό, ανεξάρτητα από τη γλώσσα. Υποστηρίζεται από πολλά λειτουργικά συστήματα, όλους τους σύγχρονους browsers Internet, και πολλά άλλα προϊόντα. Η εμφάνιση της κωδικοσελίδας Unicode, και η διαθεσιμότητα εργαλείων που την υποστηρίζουν είναι από τις σημαντικότερες εξελίξεις της πρόσφατης τεχνολογίας λογισμικών.



Με το Unicode ένα και μόνο προϊόν ή μία και μόνη τοποθεσία Διαδικτύου μπορεί να επικοινωνεί με διάφορα λειτουργικά συστήματα, σε διάφορες γλώσσες και χώρες, χωρίς την ανάγκη επαναπρογραμματισμού. Γίνεται έτσι δυνατή η μεταφορά δεδομένων ανάμεσα σε πλήθος διαφορετικών συστημάτων δίχως κίνδυνο αλλοίωσης.
To Consortium Unicode είναι ένας κοινωφελής οργανισμός, ιδρύθηκε για να αναπτύξει, να επεκτείνει και να μεταδώσει τη χρήση της κωδικοσελίδας Unicode που καθορίζει την αναπαράσταση κειμένου σε σύγχρονα λογισμικά προϊόντα. Μεγάλος αριθμός εταιριών και οργανισμών της διεθνούς βιομηχανίας υπολογιστών και λογισμικών είναι μέλη του Consortium Unicode (http://www.unicode.org).
Unicode μπορεί να είναι τόσο οι γραμματοσειρές TrueType, όσο και οι Open Type. Με αυτόν τον τρόπο, και εφόσον η εφαρμογή μας υποστηρίζει Unicode, μπορούμε να γράφουμε σε πολλές γλώσσες, εφόσον εγκαταστήσουμε το κατάλληλο πληκτρολόγιο, με μία μόνο γραμματοσειρά.

OpenType γραμματοσειρές και πολυγλωσσική υποστήριξη
Οι OpenType γραμματοσειρές βασίζονται στη διεθνή κωδικοποίηση Unicode η οποία καλύπτει ουσιαστικά όλες τις γλώσσες του κόσμου. Κάνουν την πολύγλωσση επεξεργασία κειμένου ευκολότερη, επειδή σε κάθε αρχείο περιλαμβάνονται πολλές ομάδες χαρακτήρων από διαφορετικές γλώσσες. Περιλαμβάνουν όλες τις καθιερωμένες ομάδες λατινικών χαρακτήρων καθώς και τους ποιο κοινούς συμβολισμούς π.χ. το σήμα του ευρώ κ.ά.
Οι OpenType Pro γραμματοσειρές περιέχουν περισσότερες ομάδες χαρακτήρων ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες και των Ανατολικών χωρών. Κάποιες από αυτές τις γραμματοσειρές περιέχουν και ελληνικούς χαρακτήρες στο ίδιο αρχείο.


Αποθήκευση μεταφορά και επεξεργασία

Μέχρι τώρα το Unicode παρουσιάστηκε απλά ως μια απεικόνιση κάθε χαρακτήρα που χρησιμοποιείται σε κάποιο αλφάβητο στη Γη σε έναν μοναδικό αριθμό, το κωδικό σημείο. Όμως η αποθήκευση αυτών των αριθμών κατά την επεξεργασία κειμένου είναι ένα εντελώς διαφορετικό θέμα. Προβλήματα ανακύπτουν από το γεγονός ότι το λογισμικό που γράφεται στον δυτικό κόσμο χειρίζεται μόνο κωδικοποιήσεις 8-bit με την unicode υποστήριξη να προστίθεται πολύ αργότερα.
Η εσωτερική λογική παραδοσιακών 8-bit εφαρμογών επιτρέπει μόνο 8  bits  για κάθε χαρακτήρα κάνοντας αδύνατη τη χρησιμοποίηση περισσότερων των 256 κωδικών σημείων χωρίς ειδική επεξεργασία. Έτσι οι μηχανικοί λογισμικού έχουν προτείνει διάφορους μηχανισμούς για την υλοποίηση του Unicode. Ποια υλοποίηση χρησιμοποιεί ο κάθε προγραμματιστής από θέματα χωρητικότητας, συμβατότητας πηγαίου κώδικαt και διαλειτουργικότητας με άλλα συστήματα.

Το Unicode ορίζει δύο τρόπους απεικόνισης τ
ις UTF κωδικοποιήσεις (Unicode Transformation Format) και τις UCS κωδικοποιήσεις (Universal Character Set). 
Αυτές οι κωδικοποιήσεις περιλαμβάνουν τις εξής κύριες:

  • UTF-32
  • UCS-4
  • UTF-16
  • UCS-2
  • UTF-8
  • UTF-EBCDIC
  • UTF-7

Ο αριθμός υποδηλώνει τον αριθμό των bits σε κάθε μονάδα (για UTF κωδικοποιήσεις) ή byter ανά μονάδα (για UCS κωδικοποιήσεις).