10 πρακτικά ζητήματα που αφορούν στη σχεδίαση λογοτύπων



Ένας τρόπος για να ξεκινήσει η σχεδίαση ενός λογοτύπου ή για να γίνει η αξιολόγηση μιας πρότασης, είναι να απαντηθεί αρχικά το ερώτημα: Τι εντύπωση θέλετε να σχηματίσει ο πελάτης για τη συγκεκριμένη εταιρία βλέποντας το λογότυπο;
Στη συνέχεια είναι σημαντικό να δώσετε προσοχή σε μια σειρά από πιο πρακτικά ζητήματα.

  1. Ένα καλά σχεδιασμένο λογότυπο θα πρέπει να γίνεται άμεσα κατανοητό
  2. Θα πρέπει να ισορροπεί και να σχηματίζει από μόνο του μια ολοκληρωμένη σύνθεση ώστε να μπορεί να τοποθετηθεί οπουδήποτε. 
  3. Θα πρέπει να μπορεί να τοποθετηθεί με άνεση τόσο σε σκούρο όσο και σε ανοιχτό φόντο χωρίς να χάνει την αναγνωρισιμότητα του. 
  4. Αν και τα λογότυπα κατά κανόνα χρησιμοποιούνται σε μικρή διάσταση, θα πρέπει να αναγνωρίζονται από απόσταση
  5. Επιλέξτε ένα λογότυπο που τυπώνεται σωστά τόσο έγχρωμο όσο και ασπρόμαυρο
  6. Το λογότυπο οφείλει να είναι σχεδιασμένο με μοναδικό τρόπο ώστε να αποφευχθεί τυχόν σύνδεση ή σύγχυση με τα λογότυπα άλλων επιχειρήσεων. 
  7. Για να επιτύχει τους στόχους του ένα λογότυπο θα πρέπει να προσδιορίζεται από σαφή όρια και να εμπεριέχει ευδιάκριτα σχήματα, χωρίς περιττές πληροφορίες και πολλές, μικρές λεπτομέρειες. 
  8. Το λογότυπο πρέπει να παραμένει σχηματικά και χρωματικά αναλλοίωτο, ανεξάρτητα από την εφαρμογή στην οποία το χρησιμοποιήσετε (π.χ. επιστολόχαρτο, έντυπο, ιστοσελίδα, προϊόν, συσκευασία). 
  9. Ένα σωστά σχεδιασμένο λογότυπο ανταποκρίνεται εύκολα στις τεχνικές προδιαγραφές οποιασδήποτε τυπογραφικής εφαρμογής (π.χ. offset, ψηφιακή, ανάγλυφο, μεταξοτυπία, γκοφρέ κ.ά.). 
  10. Αποφύγετε γραμμές και σχήματα χωρίς νόημα ΟΣΟ ΛΙΓΟΤΕΡA ΤΟΣΟ ΚΑΛΥΤΕΡΑ.

Στη συνέχεια ακολουθούν ορισμένα λογότυπα σε μαυρόασπρη απόδοση.

  


















Πηγές
  • Brands, Signs, names and brands, Giep Franzen, Freek Holzhauer, 1989, BBDO College Edition
  • Typography Essentials, Ina Saltz, 2009
  • Μικρές ιστορίες για το ντιζάιν, Δημήτρης Αρβανίτης, 2011, gramma
  • Word as image

Σχόλια