Τετάρτη, 1 Φεβρουαρίου 2012

Η εξέλιξη των λογοτύπων 20 γνωστών εταιριών


H
 Apple είναι παγκοσμίως, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες ηλεκτρονικών υπολογιστών και λογισμικού. Περισσότερο γνωστή είναι για τα προϊόντα όπως το Macintosh, iPod και iPhone. Οι Steve Jobs, Steve Wozniak και Ronald Wayne δημιούργησαν την Apple το 1976, με σκοπό να πωλήσουν τον υπολογιστή Apple Ι. Αρχικά είχαν απευθυνθεί στην HP, αλλά εκείνοι τον απέρριψαν.
Ο δρόμος προς την επιτυχία δεν ήταν εύκολος για την AppleΜόνο μετά την προώθηση του Apple II το 1977τα πράγματα άρχισαν να φαίνονται καλύτερα για την Apple και όλοι γνωρίζουμε την επιτυχία που γνώρισε από τότε μέχρι σήμερα.
Ο υπολογιστής Apple II σημείωσε επιτυχία, κυρίως γιατί είχε έγχρωμα γραφικά. Η ποιοτική και απλή σχεδίαση, ήταν πάντα το USP (Unique Selling Proposition) για την Apple, και το λογότυπό της δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Όταν η Apple ξεκίνησε, το λογότυπο είχε σχεδιαστεί από τον Jobs και τον Wayne και ήταν μια περίπλοκη εικόνα του Ισαάκ Νεύτων να κάθεται κάτω από ένα δέντρο με την επιγραφή: Newton … A Mind Forever Voyaging Through Strange Seas of Thought … Alone.”  Ειλικρινά, δεν ήταν απλά μια σύμπτωση που η Apple είχε σημειώσει μείωση των πωλήσεων κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Ωστόσοο Steve Jobs προσέλαβε τον Rob Janoff για να απλοποιήσει το λογότυπο, κάτι που αποδείχθηκε ότι ήταν πολύ καλή ιδέα. Ο Rob δημιούργησε το «Ουράνιο Τόξο» της Apple που ήταν το λογότυπο της μέχρι το 1998. Υπάρχουν πολλές φήμες σχετικά με το γιατί ο Rob είχε επιλέξει να δημιουργήσει ένα τέτοιο λογότυποΜία από αυτές λέει, ότι η Apple ήταν ένα αφιέρωμα στο Newton (αφού ανακάλυψε τη βαρύτητα από ένα μήλο) συν ότι το USP για την Apple εκείνη την εποχή ήταν τα έγχρωμα γραφικάπου είχαν τα χρώματα της ίριδαςΜια άλλη εξήγηση που υπάρχει είναι ότι το δαγκωμένο μήλο αποτίνει φόρο τιμής στον μαθηματικό Alan Turingο οποίος αυτοκτόνησε τρώγοντας ένα μήλο, εμποτισμένο με κυάνιο. Ο Turing θεωρείται ότι είναι ο πατέρας των υπολογιστών.
Ο Janoff, ωστόσο, είπε σε μια συνέντευξη ότι χρησιμοποίησε το λογοπαίγνιο με τις λέξεις «byte» (ψηφίο) και «bite» (δάγκωμα), για τη δημιουργίας του σλόγκαν της Apple, που εκείνη την περίοδο ήταν το «Byte into an Apple». Γι αυτό, επέλεξε το συγκεκριμένο τρόπο να σχεδιάσει το λογότυπο ώστε να παραπέμπει απευθείας σε ένα δαγκωμένο μήλο και όχι σε ένα κεράσι ή μια τομάτα.
Όταν η Apple ξεκίνησε το νέο iMac, το 1998, άλλαξε το χρώμα του λογοτύπου σε μαύρο, διατηρώντας το σχήμα μήλου. Σήμερα, το λογότυπο της Apple εμφανίζεται με μια χρωματική διαβάθμιση σε ασημί χρώμα. Είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα σύμβολα στον κόσμο και το σχήμα του μήλου είναι αυτό που χαρακτηρίζει πλέον την εταιρία.




Το 1900, όταν η εταιρεία ξεκίνησε, το λογότυπο ήταν η απλή αποτύπωση του  κελύφους ενός κοχυλιού που βρίσκεται οριζόντια στο έδαφος. Ξεκινώντας, λοιπόν από το σχήμα του κελύφους από ένα χτένι (ή  μια πηκτίνη), σήμερα η εταιρεία κατέληξε να έχει ένα λογότυπο το οποίο είναι έντονο, πολύχρωμο και με μια πολύ πιο λυτή σχεδίαση, από την αρχική.
Η εξέλιξη του λογότυπου άρχισε μετά το 1915, όταν η εταιρία είχε δυνατότητα να αναπαράγει την ταυτότητά της εύκολα. Αυτό είναι ορατό στο λογότυπο του 1930. Όταν η εταιρεία ξεκίνησε ένα έργο στην Καλιφόρνια, πρόσθεσε στο λογότυπο το κόκκινο και το κίτρινο χρώμα. Τα έντονα και πλακάτα χρώματα της Shell κάνουν το λογότυπο να ξεχωρίζει. Επιπλέον, αυτά είναι τα χρώματα της Ισπανίας, από όπου κατάγονται πολλοί κάτοικοι της Καλιφόρνια. Αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει την εταιρεία να δημιουργήσει ένα συναισθηματικό δεσμό με όλους αυτούς τους ανθρώπους.
Με την χρήση του Διαδικτύου και των συσκευών φαξ στα επόμενα χρόνια, ήταν απαραίτητο για την εταιρεία να απλοποιήσει το λογότυπό της. Του 1971 το λογότυπο σχεδιάστηκε από τον Raymond Loewy σε μια πολύ απλή φόρμα σε σύγκριση με τα προηγούμενα λογότυπα.

Αυτό βοήθησε την εταιρεία, επειδή αυτό το λογότυπο έγινε περισσότερο έντονο και αναγνωρίσιμο, κάτι που οφείλετε στην απλότητά του. Από το 1971 και μέχρι σήμερα το λογότυπο εξακολουθεί να χρησιμοποιείται από την εταιρεία, αν και με μικρές αλλαγές. Eχει γίνει πλέον, τόσο γνωστό ώστε να εμφανίζεται συχνά χωρίς την επωνυμία της στο κάτω μέρος του.



Ο Henry Ford αρχικά εργαζόταν για τον Thomas Edison.  Στη συνέχεια, ίδρυσε δύο εταιρείες πριν καταλήξει στην Ford. Η πρώτη εταιρεία του χρεοκόπησε μετά από δύο χρόνια λειτουργίας  και από τη δεύτερη εταιρεία έφυγε μετά από ένα χρόνο. Ωστόσο, η δεύτερη επιχείρηση έγινε αργότερα η γνωστή εταιρεία Cadillac. Η τρίτη εταιρεία του, που ιδρύθηκε το 1902, ονομάστηκε Ford & Malcomson, Ltd.

Στην αρχή η τρίτη εταιρία πήγαινε αρκετά καλά ώστε να είναι σε θέση να πληρώνει τους λογαριασμούς της, μέχρι που κάποιοι επενδυτές συμφώνησαν να την χρηματοδοτήσουν και έτσι μετονομάστηκε σε Ford Motor Co.  Αυτό είναι το επίσημο όνομα της εταιρείας το 1903, σύμφωνα με το πρώτο λογότυπο. Το λογότυπο του 1909, έχει παρόμοια γραμματοσειρά με το σημερινό λογότυπο, η οποία ήταν δανεισμένη από τον Childe Harold Wills, που είχε φτιάξει αυτή τη γραμματοσειρά για την επαγγελματική κάρτα του.

Το 1912, στο λογότυπο της Ford έγινε ένας νέος πιο απλός σχεδιασμός, σε σύγκριση με τις προηγούμενες μορφές του.  Το διάσημο μπλε οβάλ σχήμα του λογοτύπου εμφανίστηκε το 1927, ταυτόχρονα με την κυκλοφορία ενός νέου αυτοκινήτου, που ονομάστηκε Model A. Αυτό ήταν το σχήμα και το χρώμα, διατηρήθηκαν σε όλες τις μελλοντικές επεμβάσεις που έχουν γίνει στο λογότυπο της Ford.

Η εταιρεία έχει πειραματιστεί με διαφορετικά σχήματα  πηγαίνοντας από την έλλειψη σε ένα κύκλο, ακόμη και υιοθετώντας το σχήμα του διαμαντιού το 1957. Του 1976, όμως, έγινε ουσιαστικά, η τελευταία η μεγάλη αλλαγή στο λογότυπο η οποία και είναι παρόμοια με το τρέχον  λογότυπό. Τέλος, το 2003, η εταιρεία κυκλοφόρησε ένα νέο λογότυπο, το οποίο έγινε γνωστό ως «Centennial Blue Oval».




 «Nokia» στα φινλανδικά σημαίνει νυφίτσα. Ωστόσο, αυτό έχει μικρή σχέση με τα επιχειρηματικά της θέματα και την εικόνα της εταιρίας. Η προέλευση του ονόματος της εταιρείας, μπορεί μάλλον να αποδοθεί στη δημιουργία της μονάδας χαρτοπολτού από ξύλο (που έχουν συσταθεί από Knut Fredrik Idestam), στις όχθες του ποταμού Nokianvirta, στην πόλη της Nokia.

Η Nokia Corporation δημιουργήθηκε το 1967, από μια συγχώνευση της φινλανδικής Rubber Works, της Nokia Wood Mill και της Cable Works. Η εταιρεία, κατά το παρελθόν, έχει ασχοληθεί με το εμπόριο μιας μεγάλης γκάμας, διαφορετικών προϊόντων όπως τηλεοράσεις, παπούτσια, ελαστικά αυτοκινήτων και άλλα. Η εξέλιξη και η έννοια του λογοτύπου είναι ασαφής, λόγω της αλλαγής των διαφόρων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων κατά τη διάρκεια των ετών.



Η εταιρεία έχει μια μεγάλη ιστορία. Ιδρύθηκε το 1892 από τη συγχώνευση της εταιρείας Edison Electric Light (που ιδρύθηκε από τον Thomas Edison για να πουλήσει την εφεύρεσή του, την λάμπα) και της εταιρίας Thomson-Houston Electric Company.

Η γραμματοσειρά του βασικού λογοτύπου εξακολουθεί να είναι παρόμοια με αυτή που χρησιμοποιήθηκε στο λογότυπο του 1892. Με τον καιρό, προστέθηκε στο λογότυπο ένας κύκλος που περιβάλλει το όνομα της εταιρείας. Πιθανόν, η δημιουργία του κύκλου μπορεί να αντιπροσωπεύει την αυξανόμενη παγκόσμια εμβέλεια και το όραμα της εταιρείας. Στο σημερινό λογότυπο, το οποίο σχεδιάστηκε από τον Wolff Olins, έχει προστεθεί μπλε χρώμα αντί για το μαύρο χρώμα που είχαν χρησιμοποιηθεί σε όλες τις προηγούμενες εκδόσεις του. Μαζί με την αλλαγή λογότυπου έγινε και μια αλλαγή στο σλόγκαν της εταιρίας από «We bring good things to life» σε «to Imagination at work».




Η
Mercedes-Benz σχηματίστηκε από τη συγχώνευση των δύο εταιρειών αυτοκινήτων την DMG (Daimler-Motored-Gesellschaft, που ιδρύθηκε από τον Gottlieb Daimler) και η Benz & Cie, που ιδρύθηκε από τον Karl Benz. Και οι δύο εταιρείες ήταν παρόμοιο αντικείμενο και βρίσκονταν σε κοντινή απόσταση.

Μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν η γερμανική οικονομία είχε συντριβεί, οι δύο αυτές εταιρείες αποφάσισαν να ενωθούν σε ένα συνδικάτο το 1924. Τελικά,  η συγχώνευση έγινε το 1926, με την ονομασία Diamler-Benz.

Το 1902, το πρώτο λογότυπο της Mercedes δεν ήταν τίποτα περισσότερο από την απλή ονομασία της εταιρείας. Ωστόσο, το 1909 δεν άλλαξε σε ένα αστέρι τριών αξόνων. Η ιδέα γι αυτό το αστέρι προήλθε από μια καρτ ποστάλ του Diamler, πάνω στην οποία είχε σχεδιάσει ένα τέτοιο αστέρι με τρεις άξονες. Όπως ο ίδιος επισήμανε, ότι ο κάθε άξονας εκπροσωπούσε «τη δημιουργία οχημάτων για τη γη, το νερό και τον ουρανό».

Μετά το 1926, ένα νέο σύμβολο για τη Mercedes-Benz δημιουργήθηκε. Το νέο λογότυπο αντιπροσώπευε την ένωση των δύο εταιρειών. Συνδύαζε το αστέρι της Mercedes με τους τρεις άξονες και το δάφνινο στεφάνι της Benz.

Με τα χρόνια, το σύμβολο έχει βελτιωθεί κατά πολύ στον σχεδιασμό και την απλότητα. Έχει αναγνωριστεί ως ένα σύμβολο που αντιπροσωπεύει την πολυτέλεια και την κορυφαία ποιότητα των αυτοκινήτων.





Η ιστορία της
Pepsi, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες αναψυκτικών, ξεκίνησε το 1890 από τον Caleb Bradham. Αρχικά ονομάστηκε «Brads drink» αλλά σύντομα  η επωνυμία άλλαξε σε «Pepsi-Cola», η οποία είναι εμφανής στο πρώτο λογότυπο του 1898. Το 1903, η επωνυμία έγινε το σήμα κατατεθέν της εταιρίας η οποία δεν έχει αλλάξει μέχρι σήμερα.

Στα πρώτα χρόνια, ο Brad έφτιαχνε διάφορα λογότυπα, μέχρι που η εταιρία έγινε περισσότερο γνωστή. Το 1933, η εταιρεία αγοράστηκε από την Loft, Inc. Η εταιρεία άλλαξε το μέγεθος του μπουκαλιού από 6 σε 12 oz και βγήκε στην αγορά με το σλόγκαν «Refreshing and Healthful».

Ωστόσο, η σημαντική εξέλιξη στο σχεδιασμό του λογότυπου της Pepsi έγινα το 1940. Ο Walter Mack, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Pepsi ήρθε με την ιδέα ενός νέου σχεδιασμού που αφορούσε το μπουκάλι, όπου στο επάνω μέρος θα είχε το λογότυπο της Pepsi. Το λογότυπο «Pepsi Globe» προέκυψε, όταν οι ΗΠΑ έλαβε μέρος στον Β 'Παγκόσμιο Πόλεμο. Με σκοπό να υποστηρίξει τις προσπάθειες της χώρας στον πόλεμο, η Pepsi έφτιαξε ένα λογότυπο σε μπλε, κόκκινο και λευκό χρώμα.

Αυτό το λογότυπο έγινε τόσο δημοφιλές, που ήταν πλέον η ταυτότητα της εταιρείας. Ως αποτέλεσμα, το 1950 και το 1962, το αντιπροσωπευτικό λογότυπο της εταιρείας είχε το σχήμα από ένα καπάκι φιάλης που πάνω του απεικονίζονταν μια περιδίνηση σε μπλε και κόκκινο χρώμα. Όταν, κατά τη διάρκεια του 1960, το λογότυπο έγινε ακόμα πιο δημοφιλές, το σενάριο άλλαξε, το βάρος του λογοτύπου μεταφέρθηκε από το καπάκι της φιάλης στην επωνυμία «Pepsi», η οποία ήταν το συγκριτικό πλεονέκτημα της εταιρίας.

Βλέπουμε ότι η πρώτη εμφάνιση του λογοτύπου σε μορφή σφαίρας «Globe Pepsi», χωρίς το καπάκι της φιάλης, έγινε το 1973. Το μέγεθος της γραμματοσειράς έγινε μικρότερο, έτσι ώστε να χωράει μέσα στο σφαιρικό σχήμα. Επιπλέον, το συνολικό σχήμα του λογοτύπου άλλαξε σε παραλληλόγραμμο. Το σφαιρικό σχήμα μπήκε στο κέντρο, ενώ συμπληρώνονταν με ένα κόκκινο πλαίσιο από τα αριστερά και αντίστοιχα ένα μπλε από τα δεξιά.

Το 1991, η επωνυμία «Pepsi» μεταφέρθηκε έξω από την σφαίρα. Ενώ κάτω από τη λέξη προστέθηκαν μια κόκκινη γραμμή και η κλασική σφαίρα σε πολύ μικρότερο μέγεθος. Το 1998, το λευκό φόντο στο λογότυπο αντικαταστάθηκε με μπλε χρώμα, το οποίο είχε επίσης ως αποτέλεσμα την αφαίρεση της κόκκινης οριζόντιας γραμμής . Η σφαίρα τώρα είχε 3D όψη και ήταν λίγο μεγαλύτερη από την προηγούμενη έκδοση. 
Μετά το 1998, φαίνεται ότι η Pepsi είχε αποφασίσει να δώσει στην σφαίρα μεγαλύτερη έμφαση. Έτσι, το 2003 η σφαίρα τοποθετήθηκε πάνω από την επωνυμία «Pepsi». Στο σημερινό λογότυπο τους έχουν αφαιρέσει την επωνυμία εντελώς, έχοντας δώσει ένα ιδιαίτερο σχήμα στη κλασσική σφαίρα της Pepsi.





Η
LG δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση δύο διαφορετικών εταιρειών την Lucky (χημική εταιρεία καλλυντικών, 1947) και την Goldstar (εργοστάσιο παραγωγής ραδιοφώνων, 1958). Αν και, αυτές ήταν δύο διαφορετικές εταιρείες, ουσιαστικά ανήκαν σε ένα άτομο. Το 1995, η Lucky και η Goldstar μετονομάστηκαν σε LG Electronics.

Στην πραγματικότητα, η LG είναι ένας νοτιοκορεατικός όμιλος ετερογενών δραστηριοτήτων. Έτσι υπάρχει μια ολόκληρη σειρά LG εταιρειών που άλλαξαν επίσης τα ονόματά τους, όπως η LG Chemicals, LT Telecom και ακόμη μια ομάδα μπέιζμπολ που ονομάζεται LG Twins. Όλες οι εταιρίες του ομίλου υιοθέτησαν το σλόγκαν «Life is Good» το οποίο, τις περισσότερες φορές, συνοδεύει το λογότυπό της. Η LG αρνείται ότι το όνομά τους προήλθε από τα αρχικά των ονομάτων των εταιριών Lucky και Goldstar. Είναι απλά "LG".




Μια νέα εφαρμογή περιήγησης διαδικτύου (
open source web browser) δημιουργήθηκε από τους Dave Hyatt και Blake Ross. Το 2002 η πρώτη ονομασία που του δόθηκε ήταν «Φοίνιξ», όπως φαίνεται και στο πρώτο λογότυπο. Αυτό όμως έπρεπε να αλλάξει σύντομα εξ αιτίας κάποιων νομικών θεμάτων που είχαν με αυτό το εμπορικό σήμα. Το επόμενο όνομα ήταν «Firebird», το οποίο επιλέχθηκε έτσι ώστε να διατηρηθεί το ίδιο λογότυπο. Δυστυχώς, όμως και με αυτό υπήρχε θέμα, λόγω ενός ήδη υπάρχοντος λογισμικού. 
Στη συνέχεια, επέλεξαν το όνομα «Firefox», το οποίο έγινε ένα από τα πιο διαδεδομένα λογότυπα browser σε όλο τον κόσμο. Το πλέον διάσημο λογότυπο σχεδιάστηκε  το 2003, από το επαγγελματία σχεδιαστή John Hicks.

Το λογότυπο απεικόνιζε μια αλεπού να περιβάλλει ολόκληρο την υδρόγειο. Ουσιαστικά το λογότυπο δείχνει την παγκόσμια εμβέλεια την οπoία είχε ο Firefox, κάτι για το οποίο η εταιρία είχε δουλέψει πάρα πολύ. Από τότε υπήρξε μόνο μια μικρή αλλαγή στο λογότυπο,  χρησιμοποίησαν ένα πιο ανοικτό μπλε χρώμα, απλά για να  ξεχωρίζουν καλύτερα οι ήπειροι από τους ωκεανούς.




Το 1966, δεκαεπτά τραπεζίτες σχημάτισαν μια ομοσπονδία για την αμοιβαία αποδοχή των πιστωτικών καρτών τους. Ονόμασαν αυτή την ομοσπονδία Interbank και έτσι προέκυψε το πρώτο λογότυπο. Το «i» χρησιμοποιήθηκε ως  προσδιορισμός της ταυτότητας των μελών της  «
Interbank Card Association».

Το 1969, το όνομα άλλαξε στον «Master Charge». Το νέο λογότυπο απεικόνιζε δύο κύκλους που τέμνονταν, το οποίο συμβόλιζε την επιχειρηματική  διατραπεζική κάρτα. Επίσης, το «i» διατηρήθηκε στο δεξί κάτω μέρος για να δείχνει στα μέλη τη «συνέχεια» και να παρατείνει την εξοικείωση που είχαν με το προηγούμενο λογότυπο.

Τέλος, το 1979, υιοθετήθηκε το όνομα «MasterCard» και αφαιρέθηκε το «i» από το λογότυπο. Το 1990, χρησιμοποιήθηκαν τολμηρά χρώματα (κόκκινο και κίτρινο), που έκαναν ευκολότερη την αναγνώριση των 23 οριζόντιων γραμμών μεταξύ των δύο κύκλων. Οι γραμμές αυτές δήλωναν την ιδέα των πολλαπλών παράλληλων διατραπεζικών σχέσεων. Επιπλέον, η νέα πλάγια, sans-serif γραμματοσειρά κάνει το λογότυπο να φαίνεται πιο σύγχρονο.

Το 1996, το λογότυπο έγινε ακόμα πιο απλό και δυνατό. Η συνολική εικόνα βελτιώθηκε με την προσθήκη νέων χαρακτηριστικών, όπως, μια πιο έντονη γραμματοσειρά αντικαθιστά την προηγούμενη, στους χαρακτήρες προστέθηκε σκιά, οι γραμμές ανάμεσα στον κόκκινο και τον κίτρινο κύκλο έγιναν λιγότερες και ένα νέο σκούρο μπλε φόντο για χρήση σε αυτοκόλλητα και πινακίδες.




Volkswagen 
στα γερμανικά σημαίνει «το αυτοκίνητο των ανθρώπων». Η ιστορία της εταιρίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον Αδόλφο Χίτλερ.
Πριν από
 την άνοδο του Χίτλερ, η γερμανική οικονομία ήταν σε πολύ κακή κατάσταση. Ως αποτέλεσμα οι άνθρωποι δεν μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά να αγοράσουν αυτοκίνητα. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του 1933, ο Χίτλερ παρουσίασε την ιδέα του φθηνού αυτοκινήτου.
Το 1934,
 ο Ferdinand Porsche συναντήθηκε με τον Χίτλερ για το σχεδιασμό του νέου τύπου αυτοκινήτου. Ο Χίτλερ του έδωσε όλες τις προδιαγραφές των αυτοκινήτων και η Porsche είχε υποσχεθεί να παραδώσει το σχεδιασμό. Το 1937 δημιουργήθηκε η Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH  (ένα χρόνο αργότερα έγινε απλά Volkswagenwerk GmbH ). Το 1938 ο Χίτλερ  χρηματοδοτεί το εργοστάσιο της Volkswagen στο Walburg. Το οποίο θεωρητικά δημιουργήθηκε  για την παραγωγή εμπορικών οχημάτων, αλλά πρακτικά χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία στρατιωτικών αυτοκινήτων. Πολύ αργότερα διαπιστώθηκε ότι ο Χίτλερ είχε σκοπό να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο Porsche, μόνο ως ένα στρατιωτικό όχημα, που μπορεί να μεταφέρει τρεις άνδρες και ένα πολυβόλο.
Μετά τον
 Β 'Παγκόσμιο Πόλεμο, ο Britishers ανέλαβε η εταιρεία. Θα μετονομάσει το αυτοκίνητο σε «Beetle». Παραδόξως, όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως η Fiat και η Ford αρνήθηκαν να αναλάβουν «δωρεάν» τον πλήρη έλεγχο του εργοστασίου της Volkswagen. Έτσι, επέστρεψε στη γερμανική κυβέρνηση και το αυτοκίνητο αυτό έγινε το πρώτο σε εμπορική επιτυχία όλων των εποχών.
Το πρώτο
 λογότυπο σχεδιάστηκε από τον Franz Xavier Reimspiess, ενός εργαζόμενου της Porsche στα πλαίσια ενός εσωτερικού διαγωνισμού μεταξύ των εργαζομένων της εταιρίας. Από τότε το κεντρικό μέρος του λογότυπου δεν έχει αλλάξει πολύ, αλλά φαίνεται ότι μετά το Β 'Παγκόσμιο Πόλεμο, αφαιρέθηκαν από το σχεδιασμό οι ομόκεντροι κύκλοι που φαίνεται ότι ήταν εμπνευσμένοι από τη ναζιστική σημαία. Το 2000 η προσθήκη χρώματος έκανε το λογότυπο να απεικονίζει την θετική αλλαγή στην επιχείρηση και την ικανότητα της να προσαρμοστεί στη νέα 
χιλιετία.



Η ιστορία της Microsoft ξεκίνησε το 1975, όταν ο Bill Gates και ο φίλος του Paul Allen κωδικοποίησαν την πρώτη γλώσσα υπολογιστών για PC με το όνομα BASIC. Σύντομα, έδωσαν ως όνομα της εταιρίας τους το Micro-Soft, το οποίο εξηγεί και τη μορφή του πρώτου λογοτύπου της εταιρείας.

Στην διάρκεια ενός χρόνου άλλαξαν το λογότυπο ενώνοντας τις δύο λέξεις σε μια. Για τα επόμενα 12 χρόνια, το σήμα είχε ένα διακριτικό όμικρον «O». Οι εργαζόμενοι το αποκαλούσαν «Blibbet». Λέγεται ότι την εποχή εκείνη, η καφετέρια της Microsoft είχε  ένα διπλό cheeseburger με όνομα «Blibbet Burger».

Το 1987 δημιουργήθηκε ένα νέο λογότυπο. Λέγεται ότι στο εσωτερικό της εταιρείας δημιουργήθηκε μια εκστρατεία από τους υποστηρικτές του παλιού λογοτύπου, με σύνθημα "Save the Blibbet". Αλλά τίποτα δεν μπόρεσε να σταματήσει την εταιρεία από το να υιοθετήσει το νέο λογότυπο. Το νέο λογότυπο σχεδιάστηκε από τον Scott Baker, έγινε γνωστό ως το λογότυπο «Pacman», λόγω του διακριτικού κοψίματος που έχει στο γράμμα όμικρον «O».

Το 1994, θα ενσωματωθεί στο λογότυπο το σλόγκαν  «Where do you want to go today?». Κάτι τέτοιο όμως δεν έγινε αποδεκτό. Από τότε έγιναν προσπάθειες να βρεθούν διαφορετικά σλόγκαν όπως «People Ready», «Start Something», «Making it Easier» κ.λπ.

Το 2008 επικοινωνεί με ένα νέο λογότυπο που είχε όλο το κείμενο με πλάγιους χαρακτήρες συμπεριλαμβάνοντας και το σλόγκαν, αλλά η γενικότερη εμφάνιση του λογότυπου έχει παραμείνει λίγο πολύ η ίδια. Βασικά, η εταιρεία είναι ήδη τόσο γνωστή, που δεν είναι ανάγκη η οποιαδήποτε αλλαγή στο λογότυπο της, δεδομένου ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο το γνωρίζουν και έχουν ήδη συνδεθεί με αυτό.

Το 2012 γίνεται μια νέα αναθεώρηση του λογοτύπου. Το νέο λογότυπο έχει δύο συνιστώσες: το λογότυπο και το σύμβολο. Για το λογότυπο, χρησιμοποιείται η γραμματοσειρά Segoe η οποία είναι η ίδια γραμματοσειρά που χρησιμοποιείται στα προϊόντα, καθώς και στην όλη την marketing επικοινωνία. Το σύμβολο είναι σημαντικό σε έναν κόσμο της ψηφιακής εποχής. Τα διαφορετικά χρώματα του συμβόλου προορίζονται για να εκφράσουν το μεγάλο χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της εταιρείας.

Περισσότερες λεπτομέρειες.




Το ενδιαφέρον εδώ είναι ότι, η
Kodak ήταν η πρώτη εταιρεία το 1907, που προσπάθησε να ενσωματώσει το όνομά της και την εμφάνισή της σε ένα σύμβολο. Μετά το 1935, η Kodak  χρησιμοποίησε κυρίως κίτρινο και κόκκινο χρώμα καθώς και την αναγραφή ολόκληρης της επωνυμίας της και όχι μόνο τα αρχικά της. 

Το 1960, παρουσίασαν ένα λογότυπο με το σχήμα μια σελίδας που γυρίζει, αλλά το 1971 το λογότυπο άλλαξε ριζικά σε ένα παραλληλόγραμμο που στο εσωτερικό του είχε ένα στοιχείο  που έμοιαζε με γραφικό «Κ». Το λογότυπο του 1971 ήταν αρκετά μοντέρνο, αν και θα μπορούσε να είναι λίγο πιο περίπλοκο. Το 1987 το λογότυπο σχεδιάζετε ξανά
 διατηρώντας την σχεδιαστική γραμμή του προηγούμενου (1971), αλλά  έδωσαν μια ελαφρά παραλλαγή στη γραμματοσειρά. Η νέα γραμματοσειρά έμοιαζε πιο σύγχρονη.

Και πάλι, όπως και άλλες εταιρείες, η Kodak αποφάσισε να απλοποιήσει το λογότυπό της, έτσι το 1996 αφαιρέθηκαν τα πλαίσια. Από τα δύο χρώματα παρέμεινα μόνο το κόκκινο χρώμα, το οποίο δίνει μια πιο φωτεινή και δομημένη αίσθηση της εταιρείας. Το 2006, το λογότυπο υποβλήθηκε πάλι σε μια ελαφρά αλλαγή, με στόχο να του δώσουν μια πιο σύγχρονη μορφή. Έτσι, επιλέχτηκε μια νέα γραμματοσειρά με πιο στρογγυλεμένα ψηφία ιδιαίτερα τα «a» και «d» .




Η σαφήνεια
 της σκέψης είναι ορατή στο λογότυπο της εταιρείας ήδη από το ξεκίνημά της, όταν το 1996 δύο μεταπτυχιακοί φοιτητές της επιστήμης των υπολογιστών ο Larry Page και ο Sergey Brin έχτισαν μια μηχανή αναζήτησης, στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ .
Το όνομα
 της μηχανής αναζήτησης προέρχεται από τη λέξη Googol (δηλαδή εκείνου που ακολουθείται από 100 μηδενικά). Το πρώτο λογότυπο της Google δημιουργήθηκε από τον Sergey Brin, αφού ο ίδιος δίδαξε τη χρήση του  ελεύθερου λογισμικού γραφικών GIMP. Αργότερα,  προστέθηκε ένα θαυμαστικό που μιμείται το λογότυπο του Yahoo!. Το 1999, ο σύμβουλος τέχνης του Στάνφορντ Καθηγητής Ruth Kedar σχεδίασε το λογότυπο της Google το οποίο η εταιρεία χρησιμοποιεί μέχρι σήμερα.




Το λογότυπο της
NIKE
σχεδιάστηκε το 1971 από την Caroline Davidson για μόλις 35 δολάρια. Η Nike έκανε πιθανόν την καλύτερη διαπραγμάτευση μεταξύ άλλων εταιρειών, για τη σχεδίαση λογοτύπου. Το κύριο μέρος του λογότυπου μεταβλήθηκε μέσα στο χρόνο. Δεδομένου ότι η μάρκα κέρδιζε συνεχώς μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς το 1978, επτά χρόνια μετά, έγινε η πρώτη αναδημιουργία του, ώστε η λέξη να μην επικαλύπτει το σχήμα. Η αλλαγή αυτή έκανε το λογότυπο πιο απλό και αναγνωρίσιμο. Η εταιρεία έχει διαφορετικές παραλλαγές του λογότυπου για τις διάφορες υπηρεσίες της όπως το πατινάζ, ποδόσφαιρο κ.α. 





Η εταιρεία είχε πάντα μια παγκόσμια προοπτική, κάτι που αντανακλάται και στο λογότυπό της από το 1934. Ένας εξειδικευμένος σχεδιαστής-διαφημιστής είχε αναλάβει τη δημιουργία του λογοτύπου της, το οποίο περιελάμβανε μια γραμματοσειρά πολύ ιδιαίτερη για τα δεδομένα της αγοράς, εκείνης της εποχής, στην Ευρώπη και την Βόρεια Αμερική.
Η πρώτη
 φωτογραφική μηχανή που δρομολογήθηκε από την εταιρεία το 1934,ονομάστηκε ως Kwanon, όπως η βουδιστική θεά του ελέους. Το λογότυπο αποτελούταν από τις λέξεις «Camera Kwanon» και την εικόνα της θεάς με τα χίλια όπλα και τις φλόγες.
Καθώς
 περνούσαν τα χρόνια, η εταιρεία προσπάθησε να κάνει το λογότυπο πιο απλό. Μέχρι το 1935, το λογότυπο ήταν μόνο ένα εμπορικό σήμα, μέχρι το 1935 που σχεδιάστηκε από την αρχή αποκτώντας μια πιο οριστική και ισορροπημένη μορφή. Μετά το 1956, το λογότυπο ουσιαστικά δεν έχει αλλάξει, αφού κάθε προσπάθεια σχεδιασμού έχει ως βασικό άξονα την απλή φόρμα του  κλασικού λογότυπο τους.




Όπως θα παρατηρήσατε από τα λογότυπα παραπάνω, η IBM στο ξεκίνημά της ήταν γνωστή με την επωνυμία «The International Time Recording Company» (ITR). Το κύριο  προϊόν της εταιρίας ήταν συσκευές χρονομέτρησης, που ανακαλύφθηκαν και καταχωρηθήκαν με  δίπλωμα ευρεσιτεχνίας το 1888 στον Willard L. Bundy (1846 Otsego, New York). Έτσι το πρώτο λογότυπο της εταιρείας εμφάνιζε τα αρχικά ITR. Αργότερα το 1911, η εταιρεία ITR συγχωνεύθηκε με την εταιρεία Computing-Tabulating-Recording Company. Έτσι στο λογότυπο του 1911 εμφανίζονται τα αρχικά και των δύο εταιρειών ITR και CTR.
Το 1924, η Computing-Tabulating-Recording Company άλλαξε την επωνυμία της σε International Business Machines Corporation. Τα περίτεχνα, ροκοκό γράμματα του αρχικού λογοτύπου "CTR" αντικαταστάθηκαν από τις λέξεις "Business Machines" με γραμματοσειρά τύπου sans-Serif και είχαν τη μορφή σφαίρας (υδρογείου), που την περιέβαλε ένας δακτύλιος, στον οποίο αναγράφονταν η λέξη International”.

Το 1947, η IBM αποφάσισε να αφαιρέσει τη σχήμα της σφαίρας από το λογότυπό της, το οποίο ήταν ήδη αρκετά γνωστό στην αγορά. Το λογότυπο δεν ήταν η μόνη αλλαγή το 1947. Συνοδευόταν από μια αλλαγή στην επιχείρηση που έφερε η καινοτομική, για την εποχή, χρήση των διάτρητων καρτών από επιχειρήσεις που μπήκαν στο χώρο των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Η γραμματοσειρά του λογότυπου ονομαζόταν Beton Bold.
Το 1956, πριν ο Thomas J. Watson, Sr πεθάνει, διόρισε τον Tom Watson, Jr  ως Διευθύνων Σύμβουλο της εταιρίας. Ο Tom Watson, Jr ήταν αποφασισμένος να δημιουργήσει μια νέα εποχή για την εταιρεία, γι 'αυτό μαζί με τα νέα επιχειρηματικά πλάνα, άλλαξε και το λογότυπο της. Ο Paul Rand σχεδίασε ένα νέο λογότυπο που απεικόνιζε την αλλαγή στην εταιρεία, αλλά με τρόπο που δεν θα διακόπτεται τη συνέχεια με το παρελθόν της. Επίσης, το νέο λογότυπο έδειχνε πιο σταθερό και ισορροπημένο.

Μια επιπλέον αλλαγή που έγινε στο λογότυπο από τον Paul Rand ήταν η προσθήκη λωρίδων αντί του ενιαίου, πλακάτου χρώματος της γραμματοσειράς. Με τον τρόπο αυτό απεικονίζεται «ταχύτητα και δυναμισμό». Από τότε το λογότυπο έχει  παρέμεινε το ίδιο και είναι αναγνωρίσιμο και διαδεδομένο σε όλο τον κόσμο.




Η
BMW ή Bayerische Motoren Werke AG (Bavarian Motor Works) ιδρύθηκε αρχικά ως εταιρεία αεροσκαφών. Τα αεροσκάφη που κατασκεύαζε ήταν ζωγραφισμένα με τα χρώματα της σημαίας της Βαυαρίας, η οποία έχει το χρώμα του λογότυπου της BMW. Μια άλλη εξήγηση είναι ότι όταν ο πιλότος κάθετε στο αεροπλάνο βλέπει εναλλάξ τμήματα του λευκού και του μπλε (από τον ουρανό) λόγω της περιστροφής του έλικα του αεροπλάνου. Κάτι που μοιάζει με το κεντρικό σημείο του λογοτύπου.

Η κύρια δραστηριότητα της BMW ήταν να παρέχει αεροπλάνα στο γερμανικό στρατό κατά τον Α Παγκόσμιο Πόλεμο. Όμως, μετά τον πόλεμο, αναγκάστηκαν να αλλάξουν το προϊόν που εμπορεύονταν. Ξεκίνησαν, φτιάχνοντας φρένα σιδηροδρόμων, αλλά στη συνέχεια μπήκαν στην αγορά των μηχανοκίνητων ποδηλατών, μοτοσικλετών και αυτοκινήτων.

Το λογότυπο δεν έχει παρουσιάσει ιδιαίτερες αλλαγές κατά τη διάρκεια των ετών. Το τελευταίο λογότυπο που χρησιμοποιείται από την εταιρεία έχει μια πιο κομψή εμφάνιση, λόγω των διαφορετικών χρωματικών διαβαθμίσεων. Αυτή η σταθερότητα του λογοτύπου έχει κάνει ευκολότερο για τους ανθρώπους να το θυμούνται και έχει δώσει στην εταιρεία μεγαλύτερη αποδοχή και αναγνωρισιμότητα.




Σχεδόν πριν από εκατό χρόνια η εταιρεία Xerox ήταν γνωστή ως Haloid. Το 1938, ο Chester Carlson επινόησε μια νέα τεχνική που ονομάστηκε ξηρογραφία, σήμερα γνωστή ως φωτοτυπία. Δυστυχώς, κανένας δεν ήταν διατεθειμένος να επενδύσει στην εφεύρεσή του, μεταξύ αυτών και μεγάλοι τεχνολογικοί γίγαντες όπως η IBM, η GE και η RCA.
Η μόνη εταιρία  που αποφάσισε να υποστηρίξει τον Chester ήταν η Haloid και έκανε το πρώτο μηχάνημα φωτοαντιγραφής που ονομάστηκε Haloid Xerox 14. Η τεράστια επιτυχίας αυτής της ιδέας αποτυπώθηκε και στο λογότυπο της εταιρίας. Όπως μπορείτε να δείτε στα λογότυπά τους, η αρχική λέξη Haloid, που κατείχε εξέχουσα θέση στο λογότυπο της εταιρείας πριν από το 1961, έχει αντικατασταθεί πλήρως από τη λέξη Xerox,
Το ίδιο λογότυπο θα διατηρηθεί σχεδόν από το 1961 μέχρι το 2004. Όμως επειδή, το 2004 δημιουργήθηκε ένα πρόβλημα με μια νέα σειρά μηχανημάτων, προσπάθησε να επαναπροσδιοριστεί με τη δημιουργία ενός νέου λογότυπου. Οι άνθρωποι όμως συνδέουν την εταιρεία μόνο με φωτοτυπικά μηχανήματα, και αυτό ήταν ένα μεγάλο πρόβλημα για την Xerox.

Η εταιρεία άλλαξε το λογότυπό της το 2008 για να ξεφύγει από τη στερεότυπη εικόνα της, αλλάζοντας τη γραμματοσειρά της λέξης. Πρόσθεσαν, επίσης, μια σφαίρα που έχει ένα μοντέρνο, κομψό Χ αντί για το «βαρετό» X των παλαιότερων εποχών. Σύμφωνα με την Anne M. Mulcahy, επικεφαλής της Xerox, αυτό το μικρό κομμάτι τέχνης αντιπροσωπεύει τη σύνδεση με τους πελάτες, τους συνεργάτες, τη βιομηχανία και τις νέες καινοτόμες ιδέες.




Η εταιρεία έχει δοκιμάσει διάφορα χρώματα και παραλλαγές της λέξης Walmart όλα αυτά τα χρόνια. Το 1962, όταν ξεκίνησε ο Sam Walton την εταιρεία, το λογότυπο ήταν απλώς η λέξη Walmart με ένα πολύ βασικό σχεδιασμό.

Το λογότυπο άλλαξε το 1964, όταν προστέθηκε μια παύλα και το χρώμα από μπλε έγινε  μαύρο. Αυτό έγινε γνωστό ως το «Frontier Font Logo». Το λογότυπο του 1968 που παρουσιάζεται εδώ, είναι αυτό που χρησιμοποιήθηκε σε διάφορες προωθητικές ενέργειες  όπως σε εκπτώσεις, σε σήμανση στολών, σε ταμπέλες καταστημάτων κ.λπ., αλλά ποτέ δεν χρησιμοποιήθηκε για διαφημίσεις της εταιρίας ή ακόμα και στις ετήσιες εκθέσεις.

Το 1981 άλλαξε η Serif γραμματοσειρά του λογοτύπου σε μια san-Serif, που έδινε την αίσθηση της σταθερότητας, δημιουργώντας έτσι για την εταιρεία μια πιο ισορροπημένη εμφάνιση. Το 1992 η παύλα αντικαταστάθηκε από ένα αστέρι και το γνωστό μπλε χρώμα του λογότυπου επέστρεψε, για πρώτη φορά, μετά από την ίδρυσή της εταιρείας.

Η Wal-Mart είναι πιθανότατα μία από τις λίγες εταιρίες, που έχουν δοκιμάσει τόσα πολλά λογότυπα. Ακόμα όμως και μετά από όλες αυτές τις αλλαγές,  κατάφεραν το σημερινό λογότυπο να μοιάζει περισσότερο με το αρχικό του 1962. Αν και είναι πραγματικά πιο κομψό και έχει διατηρηθεί το αστέρι του 1992 στο τέλος, παρολαυτά  η γραμματοσειρά διαφέρει ελάχιστα και η λέξη «Wal-Mart» είναι χωρίς διακοπή, όπως και στο  πρώτο. 


Πηγές
Inspiration, Showcases, 



4 σχόλια:

  1. Υπαρχει λαθος στη χρονολογιση των λογοτυπων της Ford. Αυτο που εχετε σαν "σημερα" θα επρεπε να ηταν το 1976

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατ' αρχήν σε ευχαριστώ για το σχόλιο. Οσο αφορά τα λογότυπα του 1976 και του "σήμερα" είναι ίδια όσο αφορά το σχήμα και τη γραμματοσειρά, άλλά από το 2003 και ύστερα αλλάζει το χρώμα και η απόδωση του ανάγλυφου. Το τελευταίο ισχύει μέχρι σήμερα.

      Διαγραφή
  2. Θανάση, σ΄ευχαριστώ. Το ενημέρωσα ήδη

    ΑπάντησηΔιαγραφή